عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

نظارت تیم‌های نظارتی بر انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم

وبدا; معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تیم‌های نظارتی تشکیل شده و بر اساس دستورالعمل‌هایی که در اختیارشان قرار دارد بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم نظارت می‌کنند.
به گزارش وبدا; دکتر علی‌ضامن صالحی‌فرد در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری مورخ ۲۲ مردادماه ۹۹، افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم و بسیاری از مردم نذورات مختلفی دارند، پیشنهاد می‌شود در راستای پویش نذر سلامتی گام بردارند و برای تهیه تجهیزات پزشکی، لوازم حفاظت شخصی و دیگر وسایل مورد نیاز برای مبارزه با بیماری کرونا اقدام کنند.
معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه استان در وضعیت هشدار و نزدیک به قرمز قرار دارد، ادامه داد: همه گروه‌های سنی در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند، متاسفانه هم‌اکنون تعدادی از بیمارانی که در بخش‌های ویژه یا کرونا بستری‌اند جوان هستند.
وی به مردم توصیه کرد: همچنان بحث خودمراقبتی را مد نظر داشته باشند، وقتی سخن از خودمراقبتی به میان می‌آید، یعنی استفاده از ماسک، از صاحبان اصناف، کارکنان ادارات و.... درخواست می‌کنیم که هم خودشان و هم گیرندگان خدمت این مهم را رعایت کنند.
صالحی‌فرد با بیان اینکه مردم در تجمعات شرکت نکنند و درصورت نیاز میزان حضورشان در اماکن شلوغ را به حداقل برسانند، عنوان کرد: وضعیت بیماری کرونا آنقدر مهم است که حتی مقام معظم رهبری خود چندین بار به این موضوع ورود کردند.
معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: در ستاد ملی و استانی کرونا دستورالعمل‌های عزاداری محرم مطرح شد، این مراسم‌ها باید در فضاهای باز صورت گیرد، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و عزاداران حتما از ماسک استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه در فضای مسقف تهویه به سختی انجام می‌شود بنابراین در این اماکن سرعت انتقال و سرایت بیشتر است، یادآور شد: از توزیع نذری در عزاداری‌های محرم باید خوداری شود، بهداشت دست و تنفس باید رعایت شود، زمان برگزاری مراسم به حداقل برسد و تعداد شرکت‌کنندگان نیز به شدت کم شود.
صالحی‌فرد اظهار کرد: افراد مسن، کودکان و بیماران زمینه‌ای نباید در مراسمات عزاداری حضور پیدا کنند و توصیه می‌شود این افراد در خانه بمانند و عزاداری‌ها را در خانه دنبال کنند.
معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیشترین سرایت بیماری کرونا از افراد مبتلا بدون علامت است که در تجمعات خطر انتقال از این افراد بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محوریت کار در امر مبارزه با کرونا مردم هستند، افزود: کادر بهداشت و درمان دچار زحمات زیادی شده‌اند، خسته و فرسوده شدند، از مردم خواهش میکنیم رعایت کنند تا بتوان میزان بیماری را کاهش داد و این عزیزان نیز بتوانند کمی استراحت کنند.