عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مرحله سوم بسیج ملی غربالگری کرونا اجرا می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله سوم بسیج ملی غربالگری کرونا از اواخر مرداد ماه آغاز خواهد شد.

دکتر مهدی قلیان اول در گفتگو با وب دا، ضمن تقدیر از تلاش و ایثار همکاران حوزه بهداشت در غربالگری مرحله اول و دوم بسیج ملی مبارزه با کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه، اظهار کرد: مرحله سوم بسیج ملی غربالگری کرونا با تاکید بر غربالگری گروههای هدف و ارائه خدمات بهداشتی ضروری به صورت حضوری و غیرحضوری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر مردادآغاز می شود.

وی گفت: در این مرحله تمام گروههای سنی هدف با اولویت سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد در معرض خطر بصورت تلفنی غربالگری خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در این مرحله درخصوص خدماتی که باید بصورت حضوری و مراجعه گیرنده خدمت به واحدهای بهداشتی ارائه شود، با فراخوان و دعوت از گیرندگان خدمت، خدمات مراقبتی در واحدهای سلامت انجام می گیرد و خدماتی که نیاز به حضور مراجعین در مراکز بهداشتی ندارد، خدمت مورد نظر بصورت غیرحضوری و با تماس تلفنی پیگیری شده و تمامی خدمات در پرونده الکترونیک سلامت افراد ثبت می گردد.

معاون بهداشت دانشگاه در همین راستا، از شهروندان خواست  همکاری را همچون گذشته با خدمتگزاران خود در حوزه بهداشت داشته باشند.

{jcomments on}