عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پرداخت اضافه کاری کارمندان علوم پزشکی اصفهان بر اساس سقف ریالی بهمن ماه ۹۸

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان ستادی دانشگاه، در خصوص نحوه پرداخت اضافه کاری در سال جدید، گفت: اضافه کاری کارمندان علوم پزشکی اصفهان طبق سقف ریالی بهمن ماه سال ۹۸ محاسبه می گردد.

دکتر رضایتمند در این خصوص تشریح نمود: دانشگاه برای پرداخت اضافه کار با سه انتخاب روبه رو بود، پرداخت بر اساس تایمکس و زمان حضور مازاد کارکنان، پرداخت اضافه کار کیفی بر اساس احکام جدید، پرداخت اضافه کار کیفی بر اساس سقف ریالی سال گذشته.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط و مشکلات ناشی از گرانی کنونی، پرداخت اضافه کاری بر اساس تایمکس، میزان دریافتی کارکنان را به شدت کاهش می دهد، همچنین با توجه به اینکه منابع درامدی دانشگاه به خاطر شیوع کرونا بسیار کاهش یافته است، لذا دانشگاه علیرغم میل باطنی توان پرداخت اضافه کاری کیفی با احکام جدید را ندارد. بنابراین تصمیم گرفته شد پرداختی ها به صورت حد وسط که همان اضافه کاری بر اساس سقف ریالی سال گذشته است انجام گردد که در این صورت مبلغ پرداختی اضافه کار کارکنان تغییری نخواهد کرد.
دکتر رضایتمند همچنین در ارتباط با اضافه کاری اسفندماه ۹۸ گفت: بر اساس میانگین حضور فیزیکی پرسنل واحدها سقف اضافه کار واحدهای تابعه ستادی در اسفند ۷۵ تا ۱۰۰ درصد مبلغ ریالی اضافه کار بهمن بوده است. مدیران واحدها موظف بوده اند که هنگام توزیع اضافه کار ساعات حضور در خارج وقت اداری پرسنلی که انجام کار در خارج وقت اداری به آنها محول شده بوده را به طور کامل جبران نمایند.
وی در مورد اضافه کاری فروردین ماه ۹۹ نیز افزود: با توجه به تعطیلی واحدهای ستادی در فروردین ماه و نیز کاهش قابل توجه درآمد دانشگاه در این ماه، پرداخت اضافه کار کیفی برای این ماه مقدور نبود. اما با توجه به اینکه همکاران برخی واحدها موظف به حضوردر محل کار بودند تخصیص اضافه کار فروردین ۲۵ درصد سقف ریالی اضافه کار بهمن ۹۸ در نظر گرفته شد تا با آن حضور همکاران مزبور در ساعات غیر موظف جبران گردد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تاکید نمود: انشاءالله  اضافه کاری ها از اردیبهشت ماه طبق سقف ریالی بهمن ۹۸ پرداخت و تمام تلاش ما بر این است که پرداخت به صورت مرتب انجام شود.