عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

طراحی و ساخت دستگاه «راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال» در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشکده فناوری های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی از طراحی و ساخت دستگاه «راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال» در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر یاشار عزیزیان گفت: در راستای حمایت از تولید ملی، دستگاه «راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال» به همت میراحمد جمشیدی از فارغ التحصیلان دانشکده فناوری های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر غلامرضا پیرقلی و دکتر یاسر شکری اعضای هیات علمی این دانشگاه با همکاری دو جانبه شرکت تجارت فناوران آزما پردازش و دانشکده فناوری های نوین نمین طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: راکتورهای تحت فشار و اتوکلاوهای همزن‌ دار به منظور انجام واکنش‌ های شیمیایی تحت فشار مانند هیدروژیناسیون و پژوهش ‌های پلیمری و کاتالیسیتی در آزمایشگاه ‌های تحقیق و توسعه و نیز برای تولید مواد شیمیایی در واحد های آزمایش صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
عزیزیان ادامه داد: تعیین مقدار فشار و اتمسفر واکنش و همچنین کنترل دما در انجام این واکنش‌ ها بسیار مهم می ‌باشد.
رئیس دانشکده فناوری های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال طراحی شده این امکان را به اپراتور می‌دهد تا فشار و دمای واکنش و همچنین زمان واکنش را با استفاده از سیستم کنترل دما و فشار تحت کنترل داشته باشد.
وی با اشاره به مشخصات فنی دستگاه، گفت: حجم این دستگاه ۲۰۰ میلی لیتر و قابل سفارشی سازی بوده، جنس آن استیل ضدخش ۳۰۴، جنس لایه محافظ داخلی آن PTFE با کیفیت، بیشینه دمای کاری C ˚ ۲۰۰ ، بیشینه فشار کاری ۲۵۰ بار و قابل سفارشی سازی، سیستم نمایش آن مانیتور ۷ اینچ رنگی با قابلیت لمسی و پارامترهای قابل تنظیم در آن، دما (سیستم PID کنترل)، فشار، زمان، سرعت همزن مغناطیسی می باشد.