عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برگزاری جلسه هم اندیشی بیماریابی و مراقبت دیابت و فشارخون در شهرستان بویراحمد/تصاویر


معاون اجرایی مرکز بهداشت بویراحمد از برگزاری جلسه هم اندیشی بیماریابی و مراقبت دیابت و فشارخون در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، ابراهیم شریعتی اظهارداشت: این جلسه با حضور دکتر محمد یزدان پناه سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد، دکتر ملک پور رییس هیئت مدیره کلنیک شهید مفتح، خانم دکتر عباسی مدیر گروه داخلی و قلب، آقای بهروزی مدیر داخلی کلنیک ، معاون فنی، مسئول گسترش و کارشناس مسئول واحد بیماریهای غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد هدف از برگزاری این جلسه را بیماریابی در زمینه ی دیابت، فشارخون و مراقبت از این بیماران عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به کلینیک، پزشکان کلینیک در این امر نقش بسیار بزرگی میتوانند ایفا کنند.

در ادامه، از طرف سایر اعضای جلسه پیشنهاد شد: اطلاع رسانی در مورد بیماری فشارخون و دیابت در کلنیک بصورت پوستر، نمایشگرها مثل تلویزیون و یا ویدئو در سالن انتظار با همکاری مجموعه مرکز بهداشت و کلنیک صورت گیرد، با همکاری مرکز بهداشت بویراحمد و مدیریت کلنیک، ۱ تا ۲ دستگاه فشارسنج دیجیتال سیار تهیه و در کلنیک قلب و دیابت نسبت به اندازه گیری فشارخون افراد اقدام شود.

همچنین پیشنهاد شد، در صورت امکان به مدت یکسال پایگاه غربالگری فشارخون و دیابت در سطح کلنیک با همکاری مرکز بهداشت بویراحمد و مدیریت کلنیک ایجاد گردد، هر روز عصر ۱ تا ۲ نفر کارشناس توانمند بهداشتی از طرف مرکز بهداشت بویراحمد جهت بیماریابی در سطح کلنیک با نظارت کلنیک و با پرداخت حق الزحمه توسط مرکز بهداشت برنامه را مدیریت کنند.

در پایان موارد زیرمصوب و مقررگردید تا حصول نتیجه پیگیری آنها انجام گیرد:

- بصورت پایلوت فعلا یک نفر رابط توانمند برای بیماریابی فشارخون و دیابت در سطح کلنیک از طرف مرکز بهداشت تعیین گردد.

- مکاتبه و رایزنی با ادارات و سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی مانند سازمان تامین اجتماعی ،نیروهای مسلح و.... جهت بیماریابی و یا دسترسی به اطلاعات مراجعین آنها صورت گیرد.

- جمع آوری اطلاعات بیماران به صورت خلاصه توسط منشی هر بخش کلنیک صورت گیرد و پیگیری درمان، مراقبت و ارجاع آنها توسط مرکز بهداشت انجام پذیرد.

- دستورالعملی جهت تعامل بیشتر بین مراکزخدمات جامع سلامت و پزشکان جهت بیماریابی و مراقبت بیماری فشارخون و دیابت با کلنیک تهیه و تدوین گردد.

۱۴۲-۷


Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA