عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کسب معرفت امام علی (ع) از اهم معارف است

وبدا; مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کسب معرفت امام علی (ع) از اهم معارف بوده و در این باب وارد شده است: "من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه" کسی که بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.
به گزارش وبدا; حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین صغیرا ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و میلاد مسعود حضرت موسی بن جعفر (ع) خدمت اساتید و همکاران گرامی بلاخص کادر خدوم و زحمتکش درمانی که در مراکز بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند و آرزوی سلامتی و به‌روزی برای آنان، افزود: لازم می‌دانم در این ایام پُربرکت از پیشگامان عرصه سلامت تقدیر و تشکر کنم; هر چند زبان از شکر این زحمات قاصر و ناتوان است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: بالاترین نعمت الهی برای انسان، نعمت ولایت و امامت است و خداوند را شاکر هستیم که ما را هدایت فرمود: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ اَمِیرِ الْمُوْمِنِینَ وَ الْاَئِمَّهِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
وی عنوان کرد: براساس آموزه‌های دینی و اعتقادی، موظف هستیم در راستای اجرای فرامین و دستورات نورانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تلاش نموده و در جهت ارتقای معرفت دینی خود گام برداریم.
صغیرا خاطرنشان کرد: شناخت ائمه اطهار بر همه فرض و واجب است، از طرف دیگر روایت است که" کلّهم نورٌ واحد" بدین معنی که همه ائمه نور واحدی هستند و شناخت هر یک از این بزرگواران شناخت دیگری است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه بنابراین اگر کسی امیرالمومنین علی (ع) را بشناسد مثل آن است که امام حسن مجتبی (ع) راشناخته و همین طور تا آخرین حجت خدا یعنی حضرت ولی‌عصر ( عج) ادامه می‌یابد، اضافه کرد: مرحله بعد از معرفت، اطاعت است، تبعیت و اطاعت از ائمه اطهار خواسته الهی و دستور واجب پروردگار است که در قرآن به صراحت از آن یاد شده است و فرموده‌اند: " اَطیعُوا اللَّهَ وَ اَطیعُوا الرَّسُولَ وَ اُولِی الْاَمْرِ مِنْکُمْ" از خدا و رسول خداوند و اولی الامر اطاعت کنید.
وی یادآور شد: این اطاعت از اولی الامر در راستای اطاعت از خدا و پیامبر (ص) بیان شده است و به تعبیر روایات اولی الامر همان جانشینان راستین و به حق رسول اکرم (ص) هستند و اینان هستند که در علم و عصمت با آن حضرت هم‌تراز بوده و ذره‌ای نقص و کاستی در وجود مبارکشان نیست.
صغیرا اظهار داشت: از خداوند منان عاجزانه خواستارم، ما را موفق به نشر فضائل و مناقب اهل بیت (ع) بفرماید تا بتوانیم در ماه محرم که پیش روی ما قرار دارد، وظیفه خود را در انجام عزاداری‌های سیدالشهدا ( ع)، براساس آیین‌نامه‌های بهداشتی به انجام برسانیم.