عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کسب رتبه ۱۹ وبومتریک توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور/صعود ۱۲۱ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رتبه‌بندی بین‌المللی وبومتریکس

مهندس حسین طاهرزاده اظهار داشت: طبق آخرین گزارش سایت رسمی وبومتریک در جولای ۲۰۲۰، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از نظر شاخص‌های وبومتریک، موفق به کسب رتبه ۲۸۰۷ بین ۱۲ هزار دانشگاه در جهان، رتبه ۶۴ در میان ۷۳۰ دانشگاه کل کشور و رتبه ۱۹ در بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، شده است.
وی گفت: این رتبه‌بندی با بهبود ۱۲۱ رتبه نسبت به رتبه‌بندی قبلی در ژانویه ۲۰۲۰ نشان‌دهنده رشد ۴ درصدی پورتال این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی است.
مهندس طاهرزاده افزود: وبومتریک (Webometrics) یا رتبه‌بندی وب‌سایت‌های دانشگاهی که با آدرس http://webometrics.info در دسترس است، یک رتبه‌بندی وب‌سنجی است که در سال ۲۰۰۴ توسط آزمایشگاه سایبرمتریک، واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا، بر اساس چهار شاخص تهیه شده است.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شاخص حضور (۵ درصد)، شاخص ضریب تاثیر (۵۰ درصد)، شاخص باز بودن و شفافیت (۱۰ درصد)، شاخص عالی بودن (۳۵ درصد) در این رتبه‌بندی موثر هستند.
«ارائه دانش عمومی» (اندازه یا تعداد صفحات اصلی وب‌سایت اصلی موسسه که منشا آن در گوگل قابل بازیابی باشد) با وزن ۵ درصد، «قابلیت مشاهده محتویات وب» (تاثیر تعداد شبکه‌های خارجی که به صفحه‌های وب موسسه پیوند می‌زنند عادی شده و سپس ارزش متوسط آنکه منشا آن Ahrefs و Majestic است) با وزن ۵۰ درصد. «شفافیت» محققان برتر استناد شده (تعداد استنادات از ۱۰۰ نویسنده برتر (به استثنای ۵ ناحیه خارج) که منشا آن پروفایل گوگل اسکولار محققان است) با وزن ۱۰ درصد، «عالی بودن» مقالات برتر استناد شده (تعداد مقالات در میان ۱۰ درصد برتر و دارای بیشترین استناد در ۲۶ رشته برای پنج سال: ۲۰۱۳-۲۰۱۷ که منشا آن Scimago است) با وزن ۳۵ درصد، از شاخص‌های وبومتریک هستند.

انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳