عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

جهرم همچنان در وضعیت قرمز/ ۴۰ درصد بیماران مبتلای مثبت قطعی در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه؛ سابقه تماس مستقیم با بیمار کرونایی داشته اند - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: روابط خانوادگی و میهمانی ها علت بالا گرفتن مبتلایان به کووید ۱۹ در چند روز اخیر در جهرم بوده است.۴۰ درصد مبتلایان در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه دارای سابقه تماس مستقیم با بیماران کرونایی بوده اند.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محمد رحمانیان امروز در جلسه ستادی مقابله با کرونا اظهار داشت: جهرم همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد. ۸۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا در جهرم بالای ۶۰ سال هستند. بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قلبی و عروقی و فشار خون موجب تشدید بیماری کرونا در افراد فوت شده بوده است.

به گفته وی وضعیت جهرم از لحاظ انتقال بیماری کرونا و شیوع آن در وضعیت عادی قرار ندارد و مسئله نگران کننده کم شدن حساسیت های مردم نسبت به این بیماری خطرناک و فوت شدگان ناشی از آن است.

دکتر رحمانیان با اشاره به رسیدن موارد مرگ و میر بیماران کرونایی به سنین بسیار پایین و بدون هیچ بیماری زمینه ای در شهرستان گفت: از شهروندان عزیز خواهشمندیم این موضوع را جدی و هشدار ها را موکدا جدی بگیرند.

جلسه ستاد مقابله با کرونا امروز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۹ در سالن شهید ایرانمنش دانشگاه برگزار شد.