عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مجموعه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند

وبدا; نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: سیستم بهداشت و درمان در کشور و در این استان به معنای واقعی کلمه در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند.
به گزارش وبدا; حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در با دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جمعی از مسوولان و نمایندگان مدافعان سلامت مرکز آموزشی_درمانی هاجر (س) که به مناسبت عید سعید غدیر صورت گرفت، گفت: خداوند به مجموعه بهداشت و درمان این توفیق را اعطا کرده تا بتوانند از موقعیتی که کسب کرده‌اند به درستی استفاده کنند، این مصداق شکر نعمت است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر عرصه کرونا پیش نیامده بود جامعه آنگونه که باید شاکر بودن کادر بهداشت و درمان را درک نمی‌کرد، ادامه داد: ولی این ویروس منحوس و متقلب باعث شد بسیاری از خیرات و برکات در کشور ازجمله ظرفیت مجموعه پزشکان، پرستاران و خدمت‌گزاران در راه خدمت و همچنین ایثارگری خود را نشان دهد.
وی با تاکید بر اینکه همه این بالندگی‌ها، محسن بودن، ایثارگر بودن، خادم مردم بودن و... از برکات مکتب ائمه اطهار (ع) است، عنوان کرد: مسئله مکتب اهل بیت (ع) بسیار مهم است و این نعمت خداوند باعث شده تا در جهان هستی بالنده باشیم، باید به معنای واقعی زیر چتر ولایت حرکت کنیم.
نکونام تاکید کرد: نباید اجازه دهیم هیچگاه چتر ولایت از سرمان کنار رود، این را باید رمز سعادت ابدی، جاودانگی و عامل پایداری خود بدانیم.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه رمز ماندگاری، حرکت در خط ولایت و غدیر است، یادآور شد: همانگونه که تغذیه سالم برای داشتن جسم سالم است، روح سالم نیز نیازمند تغذیه سالم است، روح هم باید متناسب با خودش تغذیه شود تا سلامت بماند.
وی اظهار داشت: باورهای توحیدی در مسئله طبابت مهم است، اینکه اگر نسخه پزشک درمان کننده است به اذن خداوند متعال است، این باورها در بخش بهداشت و درمان باید تقویت شوند.
نکونام گفت: ایمان و باور باید در جای خود باشد افراط و تفریط نباید در این موارد وجود داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر پیرو غدیر هستیم باید باورهای توحیدی و ایمانی را در کنار علم و تخصص به کار گیریم، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی از غدیر شکل گرفته و دشمنانش روز به روز در حال ضعیف شدن هستند.
وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد هستند تا دستاوردهای دانشمندان و پزشکان کشور را به گونه‌ای دیگر نشان دهد اما بدانید که این دسیسه‌ها شکست خورده است.