عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

برگزاری بزرگداشت چهل سالگی جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ به نقل از ایسنا ، به مناسب چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی طی برگزاری مراسم آنلاین با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی از جهادگران برتر بخش‌های این نهاد تقدیر به عمل آمد .

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی در آیین بزرگداشت چهل سالگی، جهاد دانشگاهی را یک نهاد فرهنگ‌ساز در تربیت نیروی انسانی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد الگوساز به لحاظ انجام فعالیت‌های شاخص فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه و کارآفرینی و اثبات ظرفیت کشور در رسیدن به پیشرفت توسعه‌ پایدار است و در انجام وظایف خود خوب عمل کرده و باعث ایجاد خودباوری و غرور ملی و شروع توسعه‌ دانش‌بنیان در کشور شده است .

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در چهل سال دوم عمر خود باید حرف نویی برای دنیا در توسعه علم و فناوری داشته باشد و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان را محقق کند، اظهار کرد: توجه به جوانان و به‌ویژه دانشجویان و تبدیل خیل کثیری از آنها به کارشناسان و محققان و مدیران متخصص و متعهد و انقلابی در تراز تحقق اهداف توسعه‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران باید با شدت بیشتری در اولویت برنامه‌ریزی ما قرار گیرد .

طیبی یادآور شد: ساختارهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای انجام این ماموریت کاملا کافی به نظر می‌رسند از این رو حرکت در جهت توسعه علمی، فناوری، اجتماعی و توسعه سیاسی مطابق با معیارهای انقلاب اسلامی ایران باید محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد .

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: توسعه علمی و به‌ویژه توسعه‌ فناوری به‌عنوان موتور محرک پیشرفت با توان مضاعف باید در دستور کار برنامه‌ریزی‌های جدید قرار گیرد .

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس اعتماد بزرگی به جهاددانشگاهی در گذاشتن برگ‌های زرین دیگری در اثبات توان کشور در توسعه‌ علمی و فناورانه با تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای ۳۱ پروژه‌ فناورانه دارند، ادامه داد: باید بکوشیم که با اجرای موفق این طرح‌ها و کاربردی‌کردن کامل آن‌ها در تامین نیازهای جامعه و صنعت این اعتماد را پاسخ داده و گام‌های بزرگ دیگری در رفع وابستگی‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیزمان و توسعه‌ اقتصاد دانش‌بنیان برداریم .

طیبی، حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی جهاددانشگاهی را محور فعالیت‌های این نهاد در زمینه بررسی مشکلات کلان و ساختاری کشور دانست و یادآور شد: از این رو لازم است با انجام مطالعات دقیق علمی و استفاده از تجربه ۴۰ ساله جهاددانشگاهی و سازمان‌های موفق مشابه و نظرخواهی از صاحب‌نظران متخصص و دلسوز انقلاب، راه‌کارهای حل مشکلات مهم کشور را به مسوولان ارایه دهیم .

وی خاطر نشان کرد: آموزش و اشتغال عرصه دیگری از توانمندی‌های جهاددانشگاهی است که نقش بسیار کلیدی در تربیت جوانان کشور در بستر آماده‌ این نهاد و در تعامل با حوزه‌های فرهنگی پژوهشی و فناوری، اشتغال و تجاری‌سازی دارد و باید آن را هوشمندانه متناسب با نیازهای ۴۰ سال دوم انقلاب تربیت و مدیریت کنیم .

رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در یک جمع‌بندی کلی از ۴۰ سال گذشته جهاددانشگاهی تلاش کرده است که با انجام فعالیت‌های شاخص علاوه بر ایجاد خودباوری و تامین برخی نیازهای جامعه، فاصله علمی و فناورانه خود را با دنیا کم یا به سطوح روز دنیا برساند .

وی افزود: عزت امروز جهاددانشگاهی حاصل اتکال به خداوند، خودباوری و تلاش و مدیریت جهادی در تقاطع سه عنصر ایمان، علم و عمل بوده است و ضامن موفقیت نهاد در ادامه مسیر حرکت خود نیز حفظ و پاسداشت همین فرهنگ است .

در این مراسم همچنین ۳۴ جهادگر برتر این نهاد مورد تقدیر قرار گرفتند که به این شرح است :

۱ - علی منصفی راد، واحد استان سمنان

۲ - دکتر روح اله فتحی، پژوهشگاه رویان

۳ - هادی حقی مکرم، واحد استان همدان

۴ - دکتر محمود اشعاری، سازمان استان یزد

۵ - دکتر محمدجواد شایگان فرد، دانشگاه علم و فرهنگ

۶ - میثم آهن پنجه، واحد استان آذربایجان غربی

۷ - دکتر مهدی ژیانپور، جهاددانشگاهی واحد اصفهان

۸ - سام روزبهانی، سازمان خواجه نصیرالدین طوسی

۹ - دکتر محسن فاتح، سازمان علوم پزشکی تهران

۱۰ - دکتر مهدی توتونچی، پژوهشگاه رویان

۱۱ - دکتر جواد براتی، سازمان استان خراسان رضوی

۱۲ - دکتر معین فرشچیان، سازمان استان خراسان رضوی

۱۳ - دکتر علی صادقی تبار، پژوهشگاه ابن سینا

۱۴ - مهندس ناصر رضاخانی، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

۱۵ - دکتر محمدرضا توکلی، پژوهشکده فرآوری معدنی

۱۶ - مهندس محسن قربانعلی افجه، پژوهشکده برق

۱۷ - مهندس شعله عطایی، واحد استان زنجان

۱۸- مهندس رحیم امیری، سازمان استان خوزستان

۱۹ - محمد علیزاده جناقرد، واحد استان اردبیل

۲۰ - موسی ایثاربخش، دانشگاه علم و فرهنگ

۲۱ - علی زکایی گلستان، خبرگزاری دانشجویان ایران-ایسنا

۲۲ - علی کوثر بیات، سازمان تهران

۲۳ - محمدرضا علی آبادی، سازمان استان کرمانشاه

۲۴ - افسانه بیات، صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران

۲۵ - مصطفی قنبری دولت آبادی، دفتر مرکزی

۲۶ - مهندس محمدامین صالحی نژاد، سازمان استان خوزستان

۲۷ - مهندس رضا زمانی زاده، واحد صنعتی اصفهان

۲۸ - ندا عباسی، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

۲۹ - علی حسینی، واحد استان قم

۳۰ - سید محمد جاویدان، دفتر مرکزی

۳۱ - یاسر بشارتی، واحد استان ایلام

۳۲ - دکتر ابوالقاسم رئیسی، دفتر مرکزی

۳۳ - دکتر محمدرضا صادقی، پژوهشگاه ابن سینا

۳۴ - دکتر محمد صادق بیجندی،دفتر مرکزی