عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

خبری از بیماری جدید شبه کرونا نیست، علایم بالینی بیماری کووید ۱۹ طیف گسترده تر پیدا کرده است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بیماری جدیدی شیوع پیدا نکرده و علایم بیماری کووید ۱۹ طیف گسترده و متنوع تری یافته است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: روزهای اول بیشتر علایم حاد تنفسی با سرفه های شدید، گلو درد و تنگی نفس می باشد و در حال حاضر سایر قسمتهای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.
به گفته وی، با توجه به فصل جاری، بیشتر علایم با تاثیر بر دستگاه گوارش از جمله اسهال، استفراغ و ضعف جسمانی، بدن درد شدید و از بین رفتن حس بویایی و تا حدودی حس چشایی بروز پیدا می کند.
دکتر شیرانی ادامه داد: همچنان خطرناک ترین علایم مربوط به مشکلات تنفسی، تنگی نفس و سرفه های خشک و مقاوم می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تاکنون مطالعات زیادی و مختلفی درحال انجام می باشد که برخی ابتلای حدود ۲۵ تا ۳۰ و در مناطقی تنها ابتلای ۱۰ درصد جمعیت بیان شده است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه تاکنون پاسخ هیچ کدام از این نتایج قطعی نیست افزود: وزارت بهداشت اخیرا ماموریتی به استان ها ابلاغ نموده است تا با شناسایی تعدادی بیمار و با انجام ۳مرحله تست نتایج مختلف را بررسی، جمع بندی و اعلام نماید.
وی با بیان اینکه در استان به طور کلی کمتر از ۱۰ درصد جمعیت به کروناویروس مبتلا شده اند افزود: کل افراد مشکوک با علایم بالینی کروناویروس هنوز به ۱.۷ درصد جمعیت نرسیده است.