عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

از خانواده اهدا کننده عضو در اقبالیه قدردانی شد

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با خانواده اهدا کننده عضو دیدار و در جمع خانواده مرحوم ابوالفضل رجبی گفت: انسان ها در زندگی از ابعاد مختلف می توانند برای دیگران منشاء خیر و برکت باشند و یا جانی را نجات دهند و کاری که خانواده مرحوم کردند و با اهدای اعضای بدن عزیزشان جان چند انسان نیازمند را نجات دادند و گل خنده بر لبان خانواده هایی جاری کردند و این اقدام در پیش خداوند متعال خیلی ارزش دارد و مردم نیز به این اقدام خداپسندانه معنوی احترام می گذارند .

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و گذشت افزود: باید همچنان این فرهنگ در شهرستان تقویت شود و به ترویج روحیه گذشت و فداکاری در تمام جامعه اشاعه پیدا کند .

وی تصریح کرد: مرحوم ابوالفضل رجبی در مرداد ماه سال جاری با مرگ مغزی به بیمارستان اعزام، اما علیرغم تلاش پزشکان درمان موثر واقع نشد ودچار مرگ مغزی گردید وخانواده ایشان اعضای بدن وی را به ۹ بیمار نیازمند اهداء کردند وآنان را به زندگی دوباره باز گرداند .

گفتنی است آموزش ها و فرهنگ اهدا عضو توسط مراقبین سلامت به رابطین داده می شود و این عمل خیر در کوتاه ترین زمان پس از مرگ آن مرحوم انجام شد.