عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

مشارکت مردم در رعایت موارد بهداشتی می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشد

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست شورای سلامت شهرستان قزوین اظهار کرد: بدون شک یک اداره و یا چندین اداره به تنهایی نمی توانند با بیماری کرونا مبارزه جدی داشته باشند، پس اطلاع رسانی گسترده و افزایش اگاهی عموم مردم در این زمینه بسیار کار ساز هست و مشارکت مردم در رعایت موارد بهداشتی می تواند نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از این بیماری ویروسی داشته باشد .

وی در ادامه گفت: انتظار داریم شهروندان به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و افرادی که در معرض ابتلا به این ویروس هستند، حتما مسائل ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند .

دکتر مهرعلیان، در این نشست آنالیزی از آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و اطلاعات بیمارارن و فوتی ها و گروه های مختلف درگیر این بیماری ارائه داد  و ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دستگاه ها، خواستار همکاری دستگاه ها خصوصاً تشدید نظارت بر اصناف  توسط اتاق اصناف و دستگاه ها ی ذیربط شد.

عباس افلاطونی، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری طی این نشست گفت: دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید قبول کنند که بیماری کووید ۱۹ در وضعیت اپیدمی خود قرار دارد و با توان مضاعفی باید با آن مقابله نمایند و  بخشداران باید در خصوص مدیریت فعالیت دهیاران و شهرداران مناطق خود برنامه ریزی نمایند و از اجرای مراسمات تجمعی عزاداری و شادی جلوگیری نمایند.

تخلفات بدون هیچ اغماضی پیگیری می شود

وی با اشاره به تجمع شهروندان در بوستان ها و بازیگاه ها تاکید کرد این مراکز باید تحت کنترل قرار گرفته و غیر فعال شوند تا از  تجمعات شهروندان برای تفریح و کارهای غیر ضروری پیشگیری شود، ضمن این که  تخلفات بدون هرگونه اغماض باید به مراجع قضائی معرفی و از فعالیت واحدهای متخلف جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: اعمال محدودیت‌ها تا حدود زیادی چرخه انتقال را قطع می‌کند و بار مضاعف وارد شده بر دوش حوزه بهداشت و درمان را کاهش می‌دهد؛ اگر این تصمیمات گرفته نشود، روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

این نشست روز ۱۲ مرداد ماه ۹۹ با حضور نمایندگانی از کلیه دستگاهها و ادارات شهرستان قزوین تشکیل شد.