عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی باعث تغییر نگرش و انگیزه مهارت آموزی شده است

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان جنوبی، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر فورگی نژاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان جنوبی، نمایندگان روسا، مدرسان و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان جنوبی جلسه ای به منظور تبادل و بررسی نظرات و برنامه های این دانشگاه به صورت ارتباط تصویری (ویدیو کنفرانس) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان جنوبی ضمن تشکر از برگزاری جلسه، گزارشی از وضعیت واحد استانی خراسان جنوبی ارائه کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی و نیاز جامعه به تولید و خودکفایی به عنوان اصل مهم در استقلال و پیشرفت کشور از یک سو و اتخاذ سیاست های اصلاحی در دانشگاه و ارتقاء نگاه مردم به مساله مهارت آموزی از سوی دیگر، دانشگاه جامع علمی کاربردی با افزایش کیفیت آموزش به خوبی توانسته نگرش و ذهنیت مردم به را تغییر دهد.

در ادامه دکتر محمد محمدی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی بیرجند ۱ به نمایندگی از طرف روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان جنوبی بر بازنگری بخشنامه ها در حوزه گسترش این دانشگاه متناسب با شرایط منطقه ای، زمان و نحوه پذیرش دانشجو و تسهیلات حمایتی به مراکز و دانشجویان تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی و مساله بیماری کووید ۱۹ و تاکید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر برگزاری بخش عمده ای از کلاسهای درسی بصورت مجازی، ارائه و پشتیبانی از سامانه های آموزشی مجازی را از اولویت های دانشگاه و مراکز در سال تحصیلی جدید می دانیم که امیدواریم با استفاده از تجارب قبلی، مشکلات رفع و سامانه ها ارتقا یابد.

سپس ابوالقاسم حسن پور نماینده مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان جنوبی نیز بر ضرورت تجدید نظر در خصوص ارزیابی مدرسان بر اساس معیارهای مهارتی تاکید کرد و افزود: انتظار می رود  شاهد ارزیابی و به کارگیری و جذب مدرسان این دانشگاه بر اساس معیارهای مانند داشتن مهارت، انجام کار در محیط واقعی کار، تجربه کاری و مشارکت و اجرا در استارت آپ ها صورت پذیرد.

در ادامه عماد رضاپور دانشجوی رشته روابط عمومی و دبیر شورای تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه که به عنوان نماینده ی دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان جنوبی در این جلسه حضور داشت به لزوم حل مشکل وام شهریه دانشجویی و نیز اعلام چگونگی برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی آینده اشاراتی کرد.

همچنین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در نشست خبری که با حضور نمایندگان اصحاب رسانه برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این نشست خبری، دکتر محمدحسین امید در خصوص مراحل اخذ مجوز راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی، عنوان کرد: برای ایجاد مراکز آموزش علمی کاربردی دو شرط داریم. اول اینکه زمینه و نیاز واقعی منطقه ارزیابی و تایید شود و دوم آنکه متقاضی تاسیس مرکز، دارای محیط کار عملی و مهارتی واقعی باشد.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی مراکز آموزش عالی خوب وجود دارد که اگر این دو شرط برقرار باشد، می‌تواند مرکز آموزش علمی کاربردی جدیدی تاسیس کند.

همچنین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص آمار متقاضیان ورود به مراکز علمی کاربردی که فاقد شغل می باشند بیان کرد: تاکنون تصور می‌شد دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاه شاغلین است و در پایش ورودی‌های سال گذشته این دانشگاه مشخص شد، ۹۴ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی در سطح کشور غیرشاغل هستند. اگر بتوانیم به این دانشجویان مهارت کافی برای کار کردن را آموزش دهیم، رسالت خود را انجام داده‌ایم.

در پایان این جلسه، از مادر دانشجوی شهید رضا حسینی چهکند تجلیل شد. گفتنی است شهید رضا حسینی چهکند یکی از چهار دانشجوی شهید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی بود که در سال ۹۴ در درگیری با اشرار مسلح در منطقه نگور شهرستان چابهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.