عمومی | بنیاد ملی نخبگان

به فعلیت رسیدن استعداد ذاتی نیازمند هم‌افزایی بین‌دستگاهی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر لاهیجان، با اشاره به لزوم بکارگیری توان نخبگانی در توسعه شهری، گفت: لاهیجان همواره در تربیت نیروی‌انسانی نخبه و مستعد در بالاترین سطوح قرار داشته است.

وی ضمن اشاره به مفاد سند راهبردی کشور در امور نخبگان، به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان گیلان پرداخت و با تاکید بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای مستعدان، افزود: بنیاد نخبگان استان گیلان آمادگی دارد تا در راستای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه شناسایی نخبگان وتوانمندسازی آنان در شهرستان لاهیجان اقدامات لازم را انجام دهد.

اصفهانی ادامه داد: شهرستان لاهیجان از نظر وجود استعداهای برتر، مراکز نخبه‌پرور و خیرین نخبه‌پرور، ظرفیت بالایی برای شناسایی و رشد صاحبان استعداد در حوزه شرق گیلان دارد که برای به فعلیت رساندن این ظرفیت، همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای شهری نیاز است.

در این دیدار،‌ سلیمانی؛ نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر لاهیجان نیز بر ضرورت شناسایی دقیق و هدایت و حمایت از استعدادهای برتر شهر تاکید کرد و با اشاره به اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی در نگرش مستعدان‌برتر، برگزاری این برنامه‌ها را راهی برای ماند نخبگانی و جلوگیری از مهاجرت آنان دانست.