عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

بازدید نماینده بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان


رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بازدید نماینده بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه  پروژه «آی.سی.ای.آر.پی» (ICERP (Iran Covid-۱۹ Emergency Response Project با مشارکت بانک جهانی و سازمان بهداشتی جهانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی با کمک بانک جهانی طرحی با عنوان «آی.سی.ای.آر.پی» که پاسخ به فوریت کووید ۱۹ در جهان است را مدیریت می کند و در این راستا بازدیدهایی از برخی استان‌ها دارند.

وی افزود: در طی این بازدیدها زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان و تجارب موفق دانشگاه بررسی شده و همچنین ضمن ارزیابی کمی و کیفی وضعیت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  بخشی از نیازهای اضطراری دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین می‌شود.

رییس دانشگاه اضافه کرد: این بازدیدها از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز ۱۶ ساعته یا منتخب کووید ۱۹ در حوزه بهداشت و آزمایشگاه کووید ۱۹ در شهر همدان صورت می‌گیرد و همچنین این تیم‌ها از بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ نیز بازدید می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بیان کرد: هدف از این بازدید امکان سنجی و برآورد وضعیت استان با هدف تامین برخی  دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته حوزه تشخیصی و درمانی برای همدان است.

دکتر کرمی ادامه داد: هدف نهایی این است قابلیت و ارزیابی های زیست محیطی استفاده از این دستگاهها بررسی شده و بعد بر اساس آن این دستگاه ها و تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درصدد رایزنی برای بالاترین منفعت و فایده از این سفر برای استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: علاوه بر کارشناسانی که برای طرح «آی.سی.ای.آر.پی» در همدان حضور می‌یابند، کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز در این سفر حضور دارد.

دکتر کرمی گفت: تاکید کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بهره گیری از ابداعات و تجارب استفاده شده در مدیریت اپیدمی کرونا و آگاهی از وضعیت بهداشتی و درمانی استان ها در مهار این ویروس است.

وی اضافه کرد: برنامه مدیریت و معاونان دانشگاه علوم پزشکی همدان به اشتراک گذاشتن تجارب به دست آمده در مدیریت بیماری کرونا است.

تیم سازمان جهانی بهداشت امشب وارد همدان شده و روز سه شنبه همدان را ترک می‌کنند./ع