عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

برگزاری نشست علمی بالینت با هدف کمک به سلامت روان پرسنل بیمارستان روانی رازی

نشست علمی بالینت با حضور دکتر ریموند براون با هدف جلوگیری از فرسودگی شغلی و کمک به سلامت روان پرسنل بیمارستان روانی رازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " ریموند براون " روانپزشک، رواندرمانگر و عضو جامعه بالینت بریتانیا روز سه شنبه (21 فروردین ماه جاری ) با همراهی دکتر " منصوره کیانی دهکردی " روانپزشک، فلوشیپ رواندرمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، سخنرانی علمی در حوزه اعصاب و روان را در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی ارائه داد .

روانپزشکان، دستیاران روانپزشکی، پزشکان، روانشناسان و مددکاران اجتماعی شرکت کنندگان این نشست علمی تخصصی بودند .

دو روان درمانگر با نام های مایکل و انید بالینت در دهه ۱۹۵۰ برای اولین بار در این زمینه به منظور کمک به پزشکان عمومی در درک بهتر محتوای احساسی روابط پزشک و بیمار، و بهبود پتانسیل های درمانی شروع به کار کردند .

در حال حاضر، اعضای گروه های بالینت را درمانگران و متخصصان ( روانپزشک، پزشک، روانشناس، پرستار، مددکار و ...) تشکیل داده که هر یک در جلسات یک ساعته هر دو هفته یک بار در مورد تجربه تاثیرگذار عاطفی حرفه خود صحبت کرده و سایر اعضا با بیان احساسات و عقاید خود به تجزیه‌ی بارعاطفی کمک می‌کنند .

گروه بالینت ، محل امنی برای درمانگر است که در آن توسط همکاران خود شنیده شده ، درک شده و حمایت می‌شود . حفظ رازداری قانون اصلی گروه بالینت است . در این گروه بیان سستی‌ها و احساسات و عواطف نشانه‌ی ضعف نیست ، بلکه محلی برای تحلیل و رشد شخصیت فرد است .