عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کرونا درمان پذیر است اما پیشگیری از آن آسان و کم خطر تر است

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر چه کرونا قابل درمان است ولی پیشگیری از آن آسان و کم خطر تر است.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: مبتلایان به کرونا باید از درمان های حمایتی و علامتی مانند استراحت در منزل، مصرف مایعات فراوان نظیر سوپ و آب مرکبات استفاده کنند.
وی متذکر شد، همچنین بیماران باید در زمان استراحت در منزل موازین پیشگیری را تا زمانی که مرکز بهداشت شهرستان یا استان به آنها بگوید می تواند به فعالیت های روزمره خود بازگردند رعایت کنند.
درخشان افزود: در زمان استراحت در منزل باید محل استقرار و استراحت بیمار تا زمان بهبودی از سایرین جدا و بهداشت دست و سطوح به خوبی رعایت شود.
وی با بیان اینکه بیمار باید از ماسک معمولی ترجیحاً ماسک یکبار مصرف استفاده کند افزود: بیمار باید در هنگام عطسه و سرفه ، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی و یا آستین ناحیه آرنج بپوشاند و دستمال را در سطل زباله دردار بیندازد.
درخشان گفت: اطرافیان بیمار باید از استفاده از وسایل خصوصی بیمار خودداری کنند.
وی در ادامه شست و شوی مکرر و صحیح دست ها با آب و صابون به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه به خصوص بعد از رفتن به دستشویی، پیش از غذا خوردن ، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه و سرفه را توصیه نمود.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از علایم اصلی بیماری کووید ۱۹؛ به تب ، سرفه و تنگی نفس و از علایم فرعی آن به آبریزش ، سردرد ، احساس خستگی یا کوفتگی اشاره داشت .
به گفته وی، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، ‌افراد مبتلا به سرطان و ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به دیابت، بیماری های قلبی، عروقی و بیماری های تنفسی مزمن از گروه های در معرض خظر بیماری کووید ۱۹ هستند.