عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پانزدهمین جلسه شورای ساماندهی و گسترش دانشگاه فنی ­وحرفه­ ای برگزار شد

با حضور مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی:

به گزارش اداره کل روابط عمومی، پانزدهمین جلسه شورای ساماندهی و گسترش دانشگاه فنی ­وحرفه­ ای با حضور دکتر اوحدی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه و دیگر اعضای شورای گسترش دانشگاه در سالن جلسات دفتر ریاست تشکیل گردید.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست دکتر صالحی عمران ضمن تقدیر و تشکر از همراهی­ دفتر گسترش آموزش عالی با دانشگاه فنی­ وحرفه ­ای اظهار داشت؛ در سال تحصیلی جاری با توجه به سیاست­ های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی رشته محل­ های دایر در دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که براساس آن ۱۸۴ رشته محل صفر و ۲۹۲ رشته محل به مجموع رشته محل­ های دانشگاه فنی­ وحرفه ­ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی اضافه گردید.

وی افزود: رشته ­های مهارتی باید متناسب با تقاضای بازار کار ایجاد شود و فارغ­ التحصیلان این دانشگاه بلافاصله بعد از تحصیل جذب بازار کار شوند.

بررسی  "دستورالعمل پیشنهادی ایجاد رشته محل­های جدید" دستور کار این جلسه بود که بعد از ارایه آن توسط دکتر کیانی معاون آموزشی دانشگاه و ارایه نظرات حاضرین در جلسه، دکتر اوحدی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: نگاه وزارت علوم تقویت آموزش ­های مهارتی است و دفتر گسترش آموزش عالی از هیچ کوشش و کمکی  در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: تصویب «آیین­ نامه تاسیس آموزشکده» در شورای گسترش آموزش عالی، "دستورالعمل ایجاد رشته محل­های جدید در آموزشکده ها" و  "تصمیم­ گیری اساسی در مورد رشته­ های مهارتی که در دانشگاه ­های مختلف متولی مهارت، تدوین شده " از جمله مسایل مهمی است که بایستی در این شورا بررسی و به نتیجه نهایی برسد.

دکتر اوحدی افزود: با توجه به فرهنگ جامعه در خصوص تمایل به دوره­ های کارشناسی پیوسته، باید دانشگاه فنی­ وحرفه ­ای درباره تعریف دوره کارشناسی پیوسته متناسب با نیازهای جامعه و تفاوت ­های این رشته ها با رشته های مشابه دایر در سایر دانشگاه ها،  برنامه ­ریزی نماید که منجر به تقویت آموزش ­های مهارتی در کشور گردد.