عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پانزدهمین جلسه شورای ساماندهی و گسترش دانشگاه فنی وحرفه ای با حضور دکتر اوحدی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی

پانزدهمین جلسه شورای ساماندهی و گسترش دانشگاه فنی­ وحرفه­ ای با حضور دکتر اوحدی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، دکتر صالحی عمران ریاست دانشگاه و اعضای شورای گسترش دانشگاه تشکیل گردید.

در آغاز این جلسه دکتر صالحی عمران ریاست محترم دانشگاه فنی ­وحرفه­ ای ضمن تقدیر و تشکر از همراهی­ های دکتر اوحدی و دفتر گسترش آموزش عالی با دانشگاه فنی­ وحرفه ­ای در سال جاری اظهار داشت؛ در سال تحصیلی جاری با توجه به سیاست­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی رشته محل­ های دایر در دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که براساس آن ۱۸۴ رشته محل صفر و ۲۹۲ رشته محل به مجموع رشته محل­های دانشگاه فنی­ وحرفه­ ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی اضافه گردید.

ایشان افزود: رشته ­های مهارتی باید متناسب با تقاضای بازار کار ایجاد شود و فارغ ­التحصیلان این دانشگاه باید بتوانند بلافاصله اشتغال به کار پیدا نمایند.

بررسی  "دستورالعمل پیشنهادی ایجاد رشته محل­های جدید" دستور کار این جلسه بود که بعد از ارایه آن توسط دکتر کیانی معاون محترم آموزشی دانشگاه و ارایه نظرات و پیشنهادات حاضرین در جلسه، دکتر اوحدی مدیرکل محترم دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: نگاه وزارت علوم تقویت آموزش ­های مهارتی است و دفتر گسترش آموزش عالی از هیچ کوشش و کمکی  در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

ایشان افزود: سه کار اصول و مهم باید انجام شده و به تصویب شورای گسترش آموزش عالی برسد:

اول: تصویب «آیین­ نامه تاسیس آموزشکده» در شورای گسترش آموزش عالی که مراحل تدوین آن به اتمام رسیده است.

دوم: "دستورالعمل ایجاد رشته محل­ های جدید"  که امروز در دستور کار قرار داشت و مورد تایید اولیه بود به دفتر گسترش آموزش عالی  ارسال شود تا در شورای گسترش مصوب گردد و بر اساس آن رشته محل های جدید در آموزشکده ها ایجاد گردد

سوم: تصمیم­ گیری اساسی در مورد رشته ­های مهارتی که در دانشگاه ­های مختلف متولی مهارت تدوین شده است.

آقای دکتر اوحدی افزود:

با توجه به فرهنگ جامعه در خصوص تمایل به دوره­های کارشناسی پیوسته، باید دانشگاه فنی­ وحرفه­ ای درباره تعریف این رشته های دوره کارشناسی پیوسته متناسب با نیازهای جامعه و تفاوت­ های این رشته ها با رشته های مشابه دایر در سایر دانشگاه ها،  برنامه ­ریزی نماید که منجر به تقویت آموزش­ های مهارتی گردد.