عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ حفظ سلامت اساتید و دانشجویان از مهمترین اولویت های این معاونت است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حفظ سلامت اساتید، دانشجویان و پرسنل کادر درمان مراکز درمانی آموزشی از همه‌چیز برای ما مهمتر است و بر همین اساس و با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌ها متناسب با آخرین وضعیت صورت می‌پذیرد.

دکتر فریبرز ثمینی در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: بر این اساس بر اساس مجوز دریافتی از وزارت بهداشت امکان تعطیلی ۳ هفته‌ای استاژرها فراهم شد و ادامه فعالیت آنان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد تا کوچکترین آسیبی به آنان وارد نشود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی خواستار انتقال تعدادی از واحدهای درسی‌شان به ترم بعد شدند، افزود: طبق صحبتی که با رییس و مسئول امور آموزش دانشکده مذکور و مدیریت این حوزه شد مقرر گردید که کلیه فعالیت‌های حوزه دندانپزشکی به‌جز موارد اورژانسی که نیازمند خدمت‌رسانی به‌موقع به مردم بوده موقتاً تعطیل باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در ترم کنونی کلیه کلاس‌های تئوری به‌صورت غیرحضوری برگزار شده و کلاس‌های عملی هم با توجه به حجم زیاد بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) در روزهای کنونی با حضور ۵۰ درصدی رزیدنت‌ها و انترن‌ها برقرار است.

دکتر ثمینی اضافه کرد: همچنین ، کلاس‌های عملی استاژرها تا ۱۸ مرداد ماه ۹۹ تعطیل شد و در مواردی هم که امکان حذف و یا تعویق در زمان برگزاری کلاس‌های عملی باشد در موعد مقرر مطابق ضوابط آموزشی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: کلیه امتحانات پایان ترم دانشگاهی که هم‌اکنون در حال برگزاری بوده به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و امتحانات وزارتی هم در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد؛ همچنین امتحانات عملی به دو شکل ویبیناری یا حضور در بالین بیمار با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمامی امتحانات ترم کنونی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان مرداد ماه ۹۹ به اتمام می‌رسد، اما با توجه وضعیت بحرانی به‌وجود آمده امکان تاخیر یک تا دوهفته‌ای در اتمام امتحانات وجود دارد، بیان کرد: در بحث برگزاری امتحانات به‌گونه‌ای اقدام شده که حداکثر تا قبل از ۱۵ شهریور ماه امسال به اتمام برسد و سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی همانند مدارس و دیگر دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور ماه ۹۹ آغاز خواهد شد؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تدریس اکثر دروس به‌صورت مجازی خواهد بود ومشکلی در این خصوص نیست و کلاس‌های عملی هم پس از عادی شدن شرایط کرونایی فعلی برگزار خواهد شد.

دکتر ثمینی گفت: در بحث زمان ثبت‌نام و شروع کلاس‌های ورودی‌های جدید هنوز تصمیمی اعلام نشده و در سال تحصیلی آینده برای دو گروه دانشجویان کنونی و جدیدالورود کلاس حضوری نخواهیم داشت، به جز مواردی که با تشخیص استاد بوده و یا اینکه برای رفع اشکال باشد و طبیعتاً در این شرایط نیازی به استفاده از خوابگاه‌ها هم نیست، مگر آنکه در موارد خاص باشد.

{jcomments on}