نتایج سطحبندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال ۹۹ اعلام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از نتایج سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال ۹۹ خبر داد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: برای سومین سال متوالی در سال ۱۳۹۹و با مشارکت مراکز آموزش علمی کاربردی، واحدهای ستادی و استانی این دانشگاه، مراکز آموزشی ارزیابی و سطح بندی شدند که نتایج آن در سامانه سطح بندی به نشانیcrs.uast.ac.ir با دسترسی اختصاصی در اختیار هر کاربر قرار گرفته است.
وی گفت: در فرآیند مذکور مراکز بر اساس مدلی مشتمل بر ۸ عامل، ۵۸ ملاک و ۱۸۳ نشانگر ارزیابی و با احتساب امتیازات کسب شده، تعیین سطح شدند که بر این نتایج ۲۲۵ مرکز در سطح دو، ۲۳۵ مرکز در سطح سه و ۱۸ مرکز در سطح چهار قرار گرفتند. بدیهی است سطوح تعیین شده مبین وضعیت جاری هر یک از مراکز آموزش علمی کاربردی بوده و نتایج حسب سطح عملکرد و میزان تحقق توصیه های اصلاحی؛ در ارزیابی های بعدی متغیر است.
دکتر محسن محمدزاده عنوان کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی متناسب با نتایج کسب شده در دو جنبه سطح بندی شدند. نخست براساس نتایج حاصل از ارزیابی سال جاری در سطوح چهارگانه و زیر سطح های مربوط به آن تعیین وضعیت شده و سپس باتوجه به سیر تحولی عملکرد سال جاری در قیاس با ارزیابی گذشته بسته به میزان تغییر نمره در یکی از حالتهای پیشرفت، مانا و پسرفت قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: بنابر موارد مذکور، میزان و نوع بهره مندی مراکز از تدابیر نظارتی در قالب بسته های تشویقی، حمایتی، هدایتی و هشداری تابع قواعد و نتایج بررسی های فوق است. علاوه بر بسته های فوق؛ عملکرد ۱۰ مرکز برتر علمی کاربردی در کشور و مراکز برتر هر استان به ترتیب توسط دکتر محمدحسین امید رئیس و معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: به منظور تبیین شفاف مولفه های موثر در کیفیت آموزشهای علمی کاربردی، هدایت و ترغیب مراکز آموزشی برای پرداختن به امور دارای اولویت، متناسب با نتایج و سطح هر مرکز، تمهیدات و ضرورت های اصلاحی به تفکیک نشانگرها تبیین و در بخش گزارش های سامانه مذکور قابل دسترسی است.
۱۰