عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و استانداری البرز به امضای طرفین رسید

به گزارش اداره کل روابط عمومی، صبح امروز یکشنبه پنجم مرداد ماه سال جاری دومین جلسه شورای مهارت استان البرز به دکتر شهبازی استاندار البرز و با حضور دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور، فرمانداران ، مدیران کل و روسای دانشگاه های استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

بنابراین گزارش، براساس دستور کار ابلاغی جلسه در ابتدای این نشست مهندس ترکیان رییس دانشگاه فنی وحرفه ای استان البرز ضمن معرفی و تدوین سیاست های دانشگاه فنی وحرفه ای استان در خصوص کارآفرینی و مهارت آموزی گزارشی از عملکرد دانشگاه در زمینه اشتغال و کارآفرینی جوانان و ارتباط صنعت با دانشگاه ارایه داد.

دکتر صالحی عمران در نشست مذکور با تبریک هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه ماموریت گرا است هدف اصلی این مرکز علمی و مهارتی را تربیت تکنسین قلمداد کرد.

وی اذعان کرد: باید از تجربیات کشورهای پیشرو در آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به نحو احسن بهره برد چرا که اقتصادی ترین نوع آموزش ها آموزش های مهارتی است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: آموزش های فنی و حرفه ای از شاخص های اصلی توسعه پایدار در کشور است و یکی از اساسی ترین چالش ها در سیستم های آموزشی عرضه محوری است که بایستی سعی شود به سمت تقاضا محوری حرکت کرده و آموزش هایی ارائه شود که رشد اقتصادی و توسعه کشور را به همراه دارد.

وی با اشاره به بند های تفاهم نامه منعقد شده فی ما بین دانشگاه و استانداری از جمله بررسی زمینه های رشد کمی دانشکده ها، ایجاد رشته های جدید و جذب دانشجو خاطر نشان کرد: استان البرز با توجه به پتانسیل بالای صنعتی که در خود جای داده است می تواند  پایلوت بسیار خوبی برای ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه باشد.

دکتر شهبازی استاندار البرز در ادامه نشست به بیان ظرفیت های صنعتی موجود در استان البرز پرداخت و اعلام کرد: از رشته های مهارتی که باعث رشد و توسعه صنایع استان گردد حمایت کامل انجام خواهیم داد.

وی در ادامه  به رشد شرکت های دانش بنیان و تاثیر این مراکز در رشد صنعت پرداخت و اظهار امیدواری کرد با تغییر نگرش جامعه از  مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم آید.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه فی مابین دانشگاه فنی وحرفه ای و استانداری استان البرز به امضاء طرفین رسید.