عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

بعد از جهرم؛ بخش کردیان از لحاظ جمعیت بیشترین میزان بروز بیماری کرونا را دارد/ از موارد نگران کننده در شهرستان، وجود فوتی های ناشی از کرونا بدون هیچ بیماری زمینه ای است - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵

به گزارش وبدا جهرم؛ امروز شنبه ۴ مرداد ماه ۹۹ دکتر محمد رحمانیان در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا گفت: از مسائل نگران کننده وجود فوتی های ناشی از کرونا در سنین پایین مانند ۴۰ و ۴۷  بدون هیچ بیماری زمینه ای است. متاسفانه آخرین بیمار فوت شده در جهرم، روز گذشته آقایی ۴۰ ساله بدون بیماری زمینه ای بوده که تمام ریه وی عفونت ناشی از ویروس کرونا فرا گرفته بود.


وی در ادامه گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته میزان بروز بیماری کرونا از لحاظ جمعیت ابتدا شهر جهرم، بخش کردیان، شهرستان خفر و بخش سیمکان است.

وی بیان کرد: از ابتدای تیر ماه  سال جاری تا کنون ۴۴۵ نفر در شهرستان مبتلا به کرونا  شده اند و میانگین سن بیماران بستری ۵۲ بوده است.


وی با اشاره به بیشترین آمار فوتی های ناشی از کرونا  به تفکیک شهرستان جهرم  و بخش های آن و  شهرستان خفر گفت: این آمار به ترتیب مربوط به جهرم، خفر، بخش کردیان و بخش سیمکان می شود.

وی با بیان این مطلب که خطر ابتلای بیماری کرونا برای سالمندان و افراد  دارای بیماری زمینه ای بیشتر است گفت: متاسفانه بیشترین آمار فوتی ها در افراد بالای ۶۰ سال بوده است و بیشترین بیماری های زمینه ای که کرونا را تشدید و موجب فوت افراد  در شهرستان شده است به ترتیب بیماری های قلبی، دیابت و فشار خون بوده است.