عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

شیروان در مرز هشدار قرمز قرار دارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: شیروان در مرز هشدار قرمز قرار دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده نزدیک ارائه خدمات بهینه، مختل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر سید معصومه هاشمی رسکتی  اظهار کرد: تا این لحظه کادر بهداشت و درمان شهرستان شیروان با حداکثر توان و ظرفیت مبادرت به خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش، اعم از آموزش های لازم، پیگیری های مورد نیاز و درمان بیماران مبتلا به کرونا کرده اند.
وی ادامه داد: به رغم همه هشدارهایی که توسط کادر بهداشتی، درمانی به مردم داده شده است، متاسفانه شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همشهریان و صنوف نظیر برپایی دورهمی ها، ترددهای غیر ضروری در معابر و عدم استفاده ی همگانی از ماسک هستیم و این موضوع در نهایت باعث ایجاد ازدحام در مراکز منتخب ویزیت و نمونه گیری افراد مشکوک و نیز بالا رفتن بی سابقه تعداد بیماران بستری در بخش کرونا شده است.
وی تصریح کرد: افزایش تعداد افراد کرونا مثبت، افزایش تعداد موارد بستری و فوتی، بروز بیماری با شدت بالا در مبتلایان و افزایش موارد شدید در افراد با سن پایین تر حاکی از این مساله است که بیماری نه تنها ضعیف نشده بلکه موج شدیدتری ایجاد کرده است.
هاشمی با بیان اینکه شیروان در مرز هشدار قرمز قرار دارد، گفت: منابع سیستم بهداشت و درمان این شهرستان دارای محدودیت است،در بسیاری از زمینه ها خصوصا نیروهای انسانی نظیر کارشناسان بهداشتی، پرستاران پزشکان و بعضا فضای فیزیکی مورد استفاده هم اکنون در حال استفاده از حداکثر ظرفیت خود هستند.
وی افزود: بی تردید با ادامه روند فعلی در آینده نزدیک ارائه خدمات بهینه به رغم میل باطنی، مختل خواهد شد.
هاشمی عنوان کرد: با در نظر گرفتن محدودیت منابع مالی و ابتلای تعدادی از همکاران خدمتگزار چاره ای جز تغییر در روند فعلی و رعایت موازین بهداشتی و منطقی کردن انتظارات از سیستم بهداشتی و درمانی با در نظر گرفتن بار شدید مراجعات  نداریم.
وی تاکید کرد: مردم از حضور در مکان های شلوغ و سرپوشیده که تهویه مناسبی ندارد اجتناب و فاصله فیزیکی را رعایت کنند، از سفرهای غیر ضرور، حضور در مکان های پرتردد، مهمانی ها و دورهمی ها بپرهیزند.