عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

بالگرد هوایی ۱۱۵ جهرم برای پرواز مجدد در آسمان شهرستان نیاز به مجوز فنی از سازمان هواپیمایی کشور دارد - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴

هیچ مشکلی از نظر وجود خلبان جهت ادامه پرواز بالگرد ۱۱۵ جهرم وجود ندارد.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محمد رضا خوشرو رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ جهرم در خصوص نبود پرواز بالگرد اورژانس در آسمان شهرستان از تاریخ ۱۴ خرداد ماه ۹۹ تا کنون گفت:
پیشتر بالگرد جهرم بر اساس تست دوره ای نیاز به تعویض قطعه داشت که طبق روال قانونی تعویض قطعه برای آن انجام گرفت و برای انجام عملیات هوایی، نیاز به مجوز فنی سازمان هواپیمایی کشوری و ابلاغ آن به شرکت هلی کوپتری ایران داشت که با وجود تایید شفاهی هنوز به این شرکت ابلاغ نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس گزارش شفاهی مسئول پایگاه امداد هوایی علاوه بر این مسئله و طبق نظر مهندس پرواز احتمالا مشکلات فنی دیگری هم وجود دارد که درشرایط فعلی تحریم زمان انتظار تاپرواز مجدد بالگرد طولانی تر خواهد شد،بایدامیدواربودکه فعلا نیازبه تعویض قطعات دیگری نباشد.

وی با بیان این مطلب که هیچ مشکلی از نظر وجود خلبان جهت ادامه پرواز ها وجود ندارد گفت: به محض بر طرف شدن مشکل  مجوز فنی وبرطرف شدن شدن نواقص دیگر، خلبان در پایگاه برای انجام عملیات حضور پیدا خواهد کرد.

دکتر خوشرو در ادامه گفت: دانشگاه جهرم باجبران کمبود منابع تخصیص یافته به پایگاه امداد هوایی در زمره دانشگاه های  پیشتاز در پرداخت مطالبات شرکت طرف قرارداد تاپایان سال ۹۸بوده است و این امرمهم در شرایطی محقق شده که بعضی از دانشگاه ها مطالبات شش ماهه دوم سال گذشته را تا کنون پرداخت نکرده اند.

براساس گزارش مسئول امداد هوایی سازمان اورژانس کشور و با پیگیری های مستمر سعی می شود تااعتبار لازم برای پرداخت سه ماهه اول سال ۹۹ به شرکت در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد تا از این بابت هم مشکلی جهت فعالیت پایگاه های امداد هوایی درکشور نباشد.