انتشار مقالات هشتمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی
مقالات هشتمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۹ در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر شد. این رویداد در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار -موسسه آموزش عالی مهر اروند و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار شده است.در این رویداد ۲۲۵ مقاله شامل ۳۰۰۴ صفحه ارائه شده است.بر اساس تحلیل اولیه انجام شده، مقالات این دوره از کنفرانس عمدتا در موضوعات زیر ارائه شده است:
- دانش آموزان
- آموزش و پرورش
- تربیت
- افسردگی
- اضطراب
- هوش هیجانی
- خانواده
- شخصیت
- دانشجویان
- دانش آموز
لیست و عناوین مقالات نمایه شده از هشتمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی به صورت زیر می باشد:
۱. بررسی تطبیقی آراء فلسفی و تربیتی مولوی و روسو
۲. بررسی نقش حل جدول سودوکو در مهارت های هشت گانه ی حل مساله گروهی از دانش آموزان پایه دوم ابتدایی ( مطالعه موردی دبستان امام رضا اراک)
۳. بررسی نقش شبکه های اجتماعی در حوادث اجتماعی و سیاسی بین سال های ۱۳۹۶-۹۴ بر واکنش های مسئولین استان اردبیل
۴. بررسی نقش شبکه های اجتماعی در حادثه قتل آتنا در اردبیل بر واکنشهای مسئولین استان اردبیل
۵. تعلیم و تربیت در اسلام
۶. لازمه آموزش رسمی روانشناسی برای مربیان مهدکودک
۷. ازدواج مطلوب
۸. بررسی تاثیر استرس ادراک شده بر عملکرد تحصیلی دانشجویان با اثر میانجی کنترل عواطف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری اراک
۹. چگونه مهارت انشا نویسی را در دانش آموزان تقویت کنیم
۱۰. میزان عمل به باورهای دینی و خرسندی زناشویی با متغیر واسطه ای وضعیت مالی
۱۱. بررسی وضعیت خشونت خانگی در زنان تحت پوشش مراکز بهداشتی ثامن مشهد
۱۲. بررسی و تحلیل وضعیت عشایر استان لرستان طی سال ۱۳۶۶ الی ۱۳۸۷ (مطالعه موردی؛ وضعیت خانوار، طایفه و ایلات، وضعیت زناشویی و وضعیت جمعیت)
۱۳. تربیت معلم طراز جمهوری اسلامی ایران
۱۴. شناسایی مدرک یادگیری و عوامل افزاینده و کاهنده آن از دیدگاه معلم- متعلمان شهر خرم آباد:یک مطالعه پدیدارشناسی
۱۵. جنبه های اعتقادی اصول تربیتی در سوره توبه
۱۶. اثربخشی معنادرمانی به شیوه گروهی بر افزایش امید به زندگی در معلولین مراجعه کننده به مرکز جامع توانبخشی هلال احمر اصفهان در سال ۱۳۹۹-۹۸
۱۷. مقایسه علاقه اجتماعی و مهارتهای حل مسئله در کودکان کار و کودکان بی سرپرست با اختلالات رفتاری
۱۸. نظام مدیریت مدرسه محور و چگونگی پیاده سازی در نظام آموزش و پرورش ایران
۱۹. بررسی اثربخشی رویکردهای نوین آموزش و پرورش در سبک های تفکر دانش آموزان
۲۰. بررسی افزایش مهارت های ارتباطات انسانی اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهید انصاری کرمانشاه با تنوع باورهای اعتقادی شیعه، اهل سنت و یارسان
۲۱. بررسی افزایش انگیزه یادگیری ابوالفضل
۲۲. تاثیر آموزش به شیوه کلاس معکوس (flipped classroom) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در درس مطالعات اجتماعی
۲۳. تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سال پنجم ابتدایی براساس تکنیک ویلیام رومی
۲۴. مقایسه دو روش آموزش هوش هیجانی و انگیزش تحصیلی بر روی خودکارآمدی هیجانی و عملکردتحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان
۲۵. مقایسه تطبیقی مهمترین ویژگیهای نظام های آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته صنعتی (ژاپن، کره جنوبی) و تاثیرپذیری نظام آموزش و پرورش ایران با هدف بهبود کارایی مدیران مدارس
۲۶. رابطه بین تاب آوری تحصیلی با هوش عاطفی و هوش معنوی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان
۲۷. ارتباط بین مفهوم از خود و سبک مصرف موفقان از طریق اثر تعدیل گر تبلیغات اثر بخش در صنعت مد وپوشاک زنان
۲۸. ارائه الگوئی به منظورارزیابی اثربخشی بعداقناعی تبلیغات فرهنگی روی وب (موردمطالعه بنرهای روی وب سایت)
۲۹. بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و باورهای ریاضی معلمان با عملکرد ریاضی دانش آموزان متوسطه دوم
۳۰. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی(آموزش) دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم (مقاله مروری )
۳۱. آسیب شناسی فضای مجازی و خانواده؛ تهدیدها و چالش ها
۳۲. طراحی الگو و اعتبار یابی برنامه درسی مساله محور در درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی استان مرکزی در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸
۳۳. نقش تربیتی عبودیت در سلوک الی االله از دیدگاه قرآن و روایات
۳۴. راهبرد کیفی پژوهش قوم نگارى:
۳۵. راه های افزایش سطح کیفی فعالیت علمی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سگزآباد
۳۶. ترجمه و تبیین مقاله بسیار مهم دکارت و مساله شر از براین کالورت
۳۷. بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه دبیران شهر اصفهان
۳۸. بررسی ارتباط هوش هیجانی و استرس شغلی با تاب آوری و شادکامی
۳۹. بررسی رابطه ی باور مذهبی با نارضایتی زناشویی و الگوهای ارتباطی در بین زوجین
۴۰. الگوی اخلاق حرفهای در معلمان ناحیه یک شهر کرمانشاه با رویکرد اسلامی-ایرانی
۴۱. بررسی رابطه بین سرمایه فکری نوآوری سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران
۴۲. بررسی رابطه تفکر انتقادی با هوش معنوی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران
۴۳. بررسی رابطه تفکر انتقادی با کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران
۴۴. بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با سازگاری تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرلاهیجان
۴۵. بررسی رابطه سبک های رهبری معلم با خودشکوفایی دانش آموزان موسسات زبان مهر شهر تنکابن
۴۶. سنت ازدواج در شهرستان شهداد کرمان از دیدگاه مردم شناسی
۴۷. نقش آموزش مهد های کودک بر رشد هوش هیجانی کودکان ۴ تا ۶ ساله مهد کودکی و مقایسه آن با غیر مهد کودکی (کودکان ۴ تا ۶ ساله منطقه ۴ تهران)
۴۸. رابطه بین چشم انداز زمانی با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
۴۹. بررسی رابطه کمال گرایی و خودخاموشی با افسردگی دانش آموزان
۵۰. رابطه بین طلاق عاطفی و بهزیستی روانشناختی با روابط فرازناشویی زنان
۵۱. کارکردهای مغز و عملکرد آن در اختلالات یادگیری
۵۲. تحلیل محتوای کتاب درسی هدیه های آسمان پایه ی چهارم ابتدایی براساس فرمولهای خوانایی
۵۳. تحلیل محتوای کتاب درسی هدیه های آسمان پایه ی ششم ابتدایی براساس فرمول های خوانایی
۵۴. بررسی رابطه بین اخلاق اسلامی در کلاس درس و محیط آموزشی در مدارس
۵۵. رابطه تربیتی دین و اخلاق و جایگاه آن در متون اسلامی دانش آموزان ابتدایی شهر کرمانشاه
۵۶. رابطه بین مولفه های اخلاق کار اسلامی و تعهد شغلی کارکنان آموزش و پرورش شهر کرمانشاه
۵۷. بررسی رابطه اخلاق حرفه ای اسلامی مدیران آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر کرمانشاه
۵۸. رابطه ابعاد ادراک از محیط کلاس درس و تاب آوری تحصیلی با درگیری تحصیلی در دانش آموزان
۵۹. بررسی رابطه بین کمال گرایی و اضطراب امتحان در دانش آموزان
۶۰. تحلیل جامعه شناختی ذائقهی فراغتی دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم (مطالعه موردی: منطقه ۵ اصفهان)
۶۱. بررسی و تحلیل مولفه های سرمایه ی اجتماعی در خانواده و رابطه ی آن با خشونت خانگی علیه زنان
۶۲. بررسی ضرورت انکارناپذیر مدیریت فضای مجازی در برون رفت از آسیبهای وارده به نظام تعلیم و تربیت (تبدیل تهدیدها به فرصتها)
۶۳. مقایسه خشم در زنان مبتلا به سرطان تیروئید و زنان عادی در شهر اصفهان
۶۴. پیش بینی سازگاری روانشناختی دانش آموزان دوره اول متوسطه با استفاده از مولفه های پردازش اطلاعات
۶۵. چالش های استراتژیک مهاجرت نخبگان از کشور
۶۶. چالش های استراتژیک ارتباط صنعت و دانشگاه ،مطالعه موردی استان زنجان
۶۷. چالش های استراتژیک عدم مشارکت اجتماعی، مطالعه موردی: شهر زنجان
۶۸. چالش های استراتژیک اثر پساب زیتون ؛ نمونه موردی شهرستان طارم استان زنجان
۶۹. چالش های استراتژیک پساب شهرک های صنعتی زنجان
۷۰. بررسی رابطه سطح شادکامی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم ناحیه یک شهر رشت
۷۱. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله با استرس، اضطراب امتحان و شادکامی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
۷۲. بررسی میزان سلامت اجتماعی در بین زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب و عوامل مرتبط با آن
۷۳. بررسی علل گرایش به رفتار های پرخطر و نحوه پیشگیری از آنها درمدارس
۷۴. رابطه نشاط ذهنی و ذهن آگاهی با خودکارآمدی تحصیلی
۷۵. بررسی تاثیر سیستمهای اطلاعات مدیریت آموزشی بر آموزش دانشجویان کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استیل آذین
۷۶. عدالت آموزشی ؛کودکان با نیازهای ویژه وآموزش فراگیر
۷۷. همه گیرشناسی صفات اختلال شخصیت مرزی و برخی از همبسته های آن در بین نوجوانان شهرشیراز
۷۸. شیوع شناسی و رتبه بندی مهمترین رفتارهای پرخطر دختران نوجوان شهر شیراز
۷۹. بررسی رابطه میزان اضطراب کودکان ۴ تا ۶ سال با تیپ های شخصیتی مادران آنها در شهر شیراز
۸۰. رابطه سبک های رهبری مدیران مدارس و توسعه رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس مقطع متوسطه شهر تهران
۸۱. راههای درمان در افسردگی
۸۲. اضطراب و افسردگی در معلمان مدرسه
۸۳. علل گرایش جوانان به اعتیاد
۸۴. علل علایم افسرگی دوران کودکی
۸۵. عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۸۶. راههای کنترل اضطراب و استرس
۸۷. تاثیر روش تدریس بر یادگیری دانش آموزان
۸۸. بررسی معیار های پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۸۹. رابطه زوجین و رشد در خانواده
۹۰. اختلالات رفتاری کودکان
۹۱. اضطراب و استرس در دانش آموزان
۹۲. مدرسه مطلوب در اسناد بالادستی آموزش و پرورش با تاکید بر سند تحول بنیادین
۹۳. بررسی رابطه بین سبک های خود تنظیمی و هوش معنوی با باورهای فراشناختی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر دیشموک
۹۴. بررسی رابطه هوش هیجانی و رهبری دانش محور با میانجی گری فضیلت سازمانی در بین معلمان و مدیران ابتدایی شهر دیشموک
۹۵. بررسی تاثیر برنامه درسی پنهان در شادکامی و تقویت ارزشهای اخلاقی دانش آموزان دوره ابتدایی شهر نورآباد
۹۶. تاثیر قصه گویی و مهارت های زندگی بر (سلامت جسمی ، روحی ) کودکان شهرستان دلفان
۹۷. بررسی رابطه سبک های تدریس و فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سواد رسانه ای معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸
۹۸. بررسی سبک های مدیریت کلاس درس معلمان با یادگیری مشارکتی دانش آموزان از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹
۹۹. چگونه توانستم علل ناسازگاری دانش آموز (م – ب) را شناسایی کنم و به آن کمک کنم
۱۰۰. نقش یادگیری الکترونیکی بر گسترش خلاقیت و نوآوری شغلی معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹
۱۰۱. بررسی سبک های دلبستگی و سلامت روانی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان دلفان
۱۰۲. ارزیابی شاخص های گردشگری الکترونیک در راستای توسعه پایدار شهری (مطالعه شهر نورآباد)
۱۰۳. بررسی رابطه بیکاری و آسیب های اجتماعی بر گرایش افراد به خودکشی
۱۰۴. بررسی تاثیر نابسامانیهای اقتصادی بر گسترش بزهکاری های اجتماعی در میان قشر جوانان در ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶
۱۰۵. بررسی رابطه میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با سواد اطلاعاتی و مهارتهای تفکر انتقادی در بین دانشجویان مرکز آموزش علمی-کاربردی شهرستان دلفان در سال تحصیلی ۹۲-۹۳
۱۰۶. بررسی رابطه باورهای هوشی و سازگاری فردی – اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان دلفان
۱۰۷. بررسی رابطه سبک رهبری با سکوت سازمانی و بی تفاوتی سازمانی در مدیران و معاونین دوره ابتدایی شهرستان دلفان
۱۰۸. بررسی نقش تعدیل کننده سبک های دلبستگی در رضایت زناشویی و کیفیت زندگی دانشجویان متاهل دانشگاه پیام نور
۱۰۹. تاثیر ارزشهای سازمانی برتوسعه پایدار (مورد مطالعه:کارکنان آموزش دانشگاه آزاد اسلامی غرب استان مازندران)
۱۱۰. بررسی ابعاد موثر بر گردشگری حلال و توسعه پایدار(مورد مطالعه:شهر مشهد)
۱۱۱. بررسی آموزش مدرسه محور بر قدرت برنامه درسی
۱۱۲. بررسی رابطه بین ویژگی های شغلی با دلبستگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش
۱۱۳. بررسی رابطه بین ویژگی های شغلی با تعهد کاری کارکنان آموزش و پرورش
۱۱۴. مشارکت اجتماعی؛ چتر نجات نظام آموزشی (سیری در نقش شوراهای آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت: چالشها وراهکارها)
۱۱۵. اثر بخشی آموزش گروهی مهارت های مطالعه (مدیریت زمان، برنامه ریزی، مرور، روشهای تقویت حافظه) بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۱۱۶. تاثیر مداخله مثبت نگری بر بهبود سبکهای مقابله ای و شادکامی دانش آموزان دختردر معرض خطرمقطع متوسطه شهر اهواز
۱۱۷. مقایسه سلامت روان، خلاقیت و هوش هیجانی در دانش آموزان تیزهوش و عادی شهرستان لارستان
۱۱۸. بررسی رابطه ذهن آگاهی و باور های غیرمنطقی با تاب آوری در دانشجویان
۱۱۹. مشکلات مدیریت آموزشی در آموزش و پرورش ایران
۱۲۰. سوگ، انواع، مراحل و درمان
۱۲۱. بررسی تاثیرپیش بینی میزان خشم بر احساس هویت مندی و مهارت اجتماعی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان رزن (استان همدان)
۱۲۲. کلید توسعه پایدار در دست معلمان نوگرا
۱۲۳. اثربخشی کاهش استرس مبتنی بهوشیاری (MBSR) بر روی راهبردهای مقابله ای و تنظیم هیجان مادران مبتلا به سرطان
۱۲۴. بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری برکاهش میزان تحریک پذیری زنان سرپرست خانوار
۱۲۵. نقش سازنده تعلیم و تربیت در پیشگیری از آسیب های فرهنگی
۱۲۶. مقایسه سلامت روان در ابعاد اضطراب و افسردگی و خودکارآمدی در ابعاد آغازگری رفتار و تلاش برای کامل کردن تکلیف دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار
۱۲۷. جایگاه و نقش گروه های آموزشی متوسطه(سازمان،ساختار و کارکرد) در کیفیت بخشی به آموزش دوره دوم متوسطه
۱۲۸. ارزیابی نقش بازار در توسعه گردشگری (مطالعه موردی : بازار تجریش)
۱۲۹. نقش کودکان کار در فرهنگ شهری (مطالعه موردی شهر تهران)
۱۳۰. بررسی تاثیر حاشیه نشینی بر احساس امنیت اجتماعی شهروندان باقرشهر
۱۳۱. بررسی عوامل اجتماعی موثربر گسترش کار خیابانی کودکان
۱۳۲. بررسی اثربخشی نوروفیدبک در علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی پسران دبستانی شیراز
۱۳۳. مقایسه سبک های دلبستگی، تنظیم هیجانی و نگرش های ناکارآمد در زنان چاق و عادی
۱۳۴. مقایسه تعارض والد –کودک، مشکلات روانشناختی و کیفیت روابط زناشویی در مادران کودکان بیش فعال و عادی
۱۳۵. بررسی رابطه سرمایه روانشناختی و ویژگیهای شخصیتی با سرزندگی معلمان
۱۳۶. بررسی کاربرد اساتید ازتکنولوژی آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت
۱۳۷. بررسی دیدگاه های مدیریت آموزشی درباره برقراری نظم و انضباط در مدارس
۱۳۸. بررسی کیفی دیدگاه اولیا دانش آموزان پیش دبستانی در باره فعالیت های فوق برنامه در مدارس
۱۳۹. بررسی ماده گرایی وسرمایه های تحولی در دانش آموزان شهر ارومیه
۱۴۰. بررسی رابطه تاب آوری و سرسختی روان شناختی با فرسودگی شغلی
۱۴۱. اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر افسردگی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج
۱۴۲. ضرورتها و راهبردهای سبک زندگی ایرانی اسلامی
۱۴۳. دشمن شناسی و پایداری در برابر جنگ نرم دشمن با تکیه برآموزه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه
۱۴۴. بررسی نقش آینده پژوهی نظام تعلیم و تربیت در افزایش توسعه آموزش و پرورش بر اساس تحولات جهانی
۱۴۵. رابطه سبک های مدیریت کلاس با خلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی
۱۴۶. اثر بخشی برنامه های آموزشی مروج سلامت بر استرس تحصیلی ومهارت های زندگی در دانش آموزان
۱۴۷. آموزش و پرورش ابتدایی
۱۴۸. اهمیت آموزشهای زیست محیطی به دانش آموزان عشایری با تاکید بر توسعه پایدار
۱۴۹. بررسی و تبیین عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت دانش آموزان
۱۵۰. بررسی رابطه راهبرد ارزیابی مجدد شناختی و پای بندی مذهبی با سرسختی روانشناختی دختران دانشجو
۱۵۱. بررسی ارتباط بین وابستگی به شبکه های مجازی و ناگویی هیجانی با احساس تنهایی دانشجویان
۱۵۲. ارتباط تفکر مثبت و احساس تنهایی با مولفه های سلامت عمومی سالمندان
۱۵۳. بررسی رابطه بین جو عاطفی خانواده و احساس تنهایی با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان
۱۵۴. بررسی رابطه بین کمرویی و جو عاطفی خانواده با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان
۱۵۵. نقش برنامه ریزی بر الگوی نهاد خانواده و تحکیم وتعالی آن
۱۵۶. شخصیت درمانجو و درمانگر در روان درمانی
۱۵۷. نظریه و دیدگاه پیاژه به رشد کودک
۱۵۸. انعطاف پذیری روان شناختی
۱۵۹. چگونه توانستیم مشکل نارسا نویسی را با تلفیق آموزش با بازی و هنر بهبود بخشیم.
۱۶۰. بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی با نوآوری در مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم شهرستان آمل
۱۶۱. بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی بر منطق تصمیم گیری و پیامدهای کارآفرینانه آن در شرکتهای تعاونی و دانش بنیان شهرستان لار
۱۶۲. تاثیر شخصیت و عدم اطمینان بر منطق تصمیم گیری و پیامدهای کارآفرینانه آن در شرکتهای تعاونی و دانش بنیان شهرستان لار
۱۶۳. تاثیر روانشناسی رنگ بر کودک بستری در بیمارستان
۱۶۴. بررسی ومقایسه تفسیر نقاشی دختران وپسران در مقطع ابتدایی
۱۶۵. روش های مقابله با استرس در دانش آموزان بتدایی
۱۶۶. بررسی علل زمینه ساز آسیب های اجتماعی و راهکارهای مقابله ای در نوجوانان
۱۶۷. بررسی تاثیر اخلاق حرفه ای بر سلامت سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان اردبیل
۱۶۸. تاثیر سلامت سازمانی بر اثربخشی سازمانی (مطالعه ی موردی: کارکنان آموزش و پرورش استان اردبیل)
۱۶۹. تاثیر آموزش الکترونیکی بر موفقیت تحصیلی و مهارت حل مسئله در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
۱۷۰. بررسی وتاثیر متفکران اگزیستانسالیسم بر تعلیم وتربیت
۱۷۱. علل وچگونگی بوجود آمدن فاشیسم بعد ازجنگ جهانی اول
۱۷۲. بررسی وتحلیل روش شناسی هنر درمکاتب رئالیسم واسلام
۱۷۳. مقایسه ی صفات اوتیستیک در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم و والدین کودکان عادی
۱۷۴. تدوین مدل ساختاری سازگاری درد مزمن عضلانی اسکلتی در چارچوب مدل ترس اجتناب
۱۷۵. نقش زنان در توسعه و گسترش صلح جهانی
۱۷۶. تاثیر برنامه ریزی درسی پنهان در تعلیم و تربیت
۱۷۷. رابطه بین طرحواره های ناسازگارانه اولیه بین سبک های دلبستگی در دانشجویان
۱۷۸. الزامات و اثرات سازنده مسئولیت پذیری بر زندگی انسان از دیدگاه اسلام
۱۷۹. ساختار عاملی پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی زمینه یابی دانش آموزان در دانش آموزان متوسطه دوره دوم ایران
۱۸۰. بررسی وضعیت اعتیاد به اینترنت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
۱۸۱. کارآفرینی از طریق فضای مجازی
۱۸۲. روانشناسی سلامت
۱۸۳. نقش معلم در کلاس معکوس
۱۸۴. بررسیدیدگاه سه مکتب ایدئالیسم، رئالیسم وپراگماتیسم درباره فلسفه تعلیم وتربیت
۱۸۵. مروری بر برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی
۱۸۶. مقایسه ی رویکرد مدیریت کلاس درس ،از اجرا کردن یا عدم اجرای معلمان از رویکرد یادگیری ساخت گرا
۱۸۷. واکاوی مبانی نظری شیوه های تربیتی از دیدگاه قرآن
۱۸۸. واکاوی مبانی نظری تربیت دینی
۱۸۹. بررسی اولویت های تعلیم وتربیت اسلامی از دیدگاه شهید مطهری
۱۹۰. بررسی راهکارهای آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آن در آموزش زبان فارسی در مدارس کشور
۱۹۱. رابطه ی شایستگی های اجتماعی با مهارت های اجتماعی و مهارت های ارتباطی (دانشجویان)
۱۹۲. بررسی وضعیت رفتار شهروندی سازمانی کارکنان شهرداری منطقه ۳ شهرستان خرم آباد
۱۹۳. تحلیلی بر راهکارهای افزایش مسولیت پذیری و مشارکت پذیری در مدرسه
۱۹۴. ارتباط توانمندسازی روبری بر توانمندسازی روانشناختی کارکنان
۱۹۵. بررسی نقش تعلیم وتربیت درچگونگی پیشگیری ازآسیب های فرهنگی باتاکیدبر آسیب ها اینترنت و ماهواره
۱۹۶. گونه شناسی و حالات قلب از دیدگاه قرآن
۱۹۷. توسل از دیدگاه منابع اسلامی و نقد ابن تیمیه
۱۹۸. میزان کاربرد مولفه های تفکر انتقادی در تعلیمات اجتماعی پنجم و ششم دبستان
۱۹۹. دانشگاه اخلاق مدار با رویکرد مسولیت پذیری اجتماعی راهبرد سرمایه اجتماعی
۲۰۰. تعهد حرفه ای زیر بنای اخلاق حرفه ای دانشگاه اخلاق مدار
۲۰۱. تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرم های جدید تدریس و یادگیری سیستم ساختار آموزشی (مطالعه موردی: مقاطع ابتدایی شهر اسفراین)
۲۰۲. جایگاه معلم و خانواده در تربیت شهروند مطلوب به منظور ایجاد جامعه مطلوب بشر
۲۰۳. نقش و کارکرد معنویت در سلامت روان و یادگیری در دانش آموزان
۲۰۴. بررسی رابطه تاثیر شیوه تدریس بر انگیزه دانش آموزان در یادگیری درس زبان خارجه
۲۰۵. بررسی روشهای تربیتی اهل بیت (علیهم السلام)با رویکردقرآن و روانشناسی
۲۰۶. بررسی روانشناسی شخصیت در آموزه های قرآنی
۲۰۷. اثربخشی آموزش سایکودراما بر اضطراب و نشخوار فکری در بیماران بولیمیا
۲۰۸. طراحی مدل تدوین وسازماندهی محتوای برنامه درسی به شیوه تلفیقی واعتبارسنجی آن از منظر متخصصان برنامه درسی و دبیران
۲۰۹. تئوری ارزشیابی و عمل: مقایسه ارزشیابی برنامه و ارزشیابی در برنامه ریزی
۲۱۰. آینده پژوهی و چیستی آن در آموزش عالی
۲۱۱. سبک زندگی در تعامل با دیگران و محیط زیست از منظر قرآن کریم
۲۱۲. بررسی تفسیری جامعیت قرآن کریم در تربیت خانواده
۲۱۳. اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری،کیفیت زندگی و تحمل پریشانی زنان مطلقه مراجعه کننده به اورژانس اجتماعی شهر یاسوج
۲۱۴. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی برقدرت ابراز وجود و خودکنترلی دانش آموزان
۲۱۵. بررسی رابطه ی فرهنگ سازمانی با اجرای مطلوب درس پژوهی درمدارس ابتدایی بخش موچش
۲۱۶. اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد اخلاقی نظام مالیاتی کشور با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی
۲۱۷. رابطه سبک های دلبستگی و ویژگیهای شخصیتی با عملکرد خانواده زنان مطلقه
۲۱۸. اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر عزت نفس و تحمل ناکامی در کودکان کار
۲۱۹. اثربخشی طرح همیاران خانواده بر اضطراب جدایی فرزندان و پرخاشگری مادران دانش آموزان ابتدایی
۲۲۰. نظام آموزشی و مهارتی فنی و حرفه ای و اشتغال در برنامه درسی
۲۲۱. فلسفه تعلیم و تربیت
۲۲۲. مقایسه بهزیستی معنوی، سرسختی روان شناختی و خودشفقت ورزی در افراد متاهل دردهه سوم زندگی و دهه پنجم زندگی
۲۲۳. پیش بینی نشاط اجتماعی براساس پذیرش اجتماعی و سازگاری فردی دانشجویان
۲۲۴. اثربخشی مثبت اندیشی بر کمال گرایی و تعارضات زناشویی
۲۲۵. رابطه سبک های یادگیری و جهت گیری هدفی با خودکارآمدی دانش آموزان مقطع متوسطه اول