عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی استاندار به دستگاه های ذیربط ابلاغ می شود

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: محدودیت هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان ها ابلاغ شده است که توسط استانداران به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ خواهد شد. به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اعلام این خبر افزود: امیدواریم با همکاری و اجرای آنها شاهد کنترل شیوع بیماری باشیم.
وی تصریح کرد: طی ۲،۳هفته اخیر شاهد افزایش ناگهانی شیوع بیماری کرونا بودیم که با اقدامات خوب و همراهی مردم تا حدودی به پایداری نسبی رسیدیم اما همچنان در اوج شیوع بیماری هستیم و وضعیت به شدت ناپایدار و شکننده است.
وی اظهار داشت: ممکن است علی رغم کاهش مختصر در تعداد بیماران مراجعه کننده سرپایی به مراکز بهداشتی ودرمانی در صورت عدم توجه به هشدارهای بهداشتی، به طور ناگهانی وارد فاز بحرانی شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان در دومین روز مردادماه سال ۹۹ اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
دکتر شیرانی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۴ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون ۱۰۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۷۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته، یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۸۵ نفر رسید.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون ۲۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در بیماران سرپایی دارای ثبات نسبی و حتی کاهش مختصر بوده است.