عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

از زمان شیوع کرونا؛ تاکنون بیش از ۱۶ هزار بازرسی از اصناف مختلف شهرستان دشتستان انجام‌گرفته است

ماریا خویش دوست اظهار داشت: این بازرسی‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتستان با جدیت استمرار دارد.
وی بابیان اینکه نظارت‌های بهداشت محیط در مناطق مختلف، نقش تاثیرگذاری در ارتقای شاخص‌های سلامت دارد تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی صنف‌های پرخطر مانند ، قلیان سراها و بیرون برها در شهرستان برای مبارزه با ویروس کرونا ضروری است.
خویش دوست تصریح کرد: بهداشت محیط با همکاری اداره صمت، اماکن، تعزیرات و نیروی انتظامی در مدت پنج ماه ۱۶ هزار و ۶۸۶ بازدید مستمر داشتند که ۱۴۰ واحد صنفی از صنف‌هایی که اجازه فعالیت داشتند اما نکات بهداشتی را رعایت نکردند، پلمپ شدند.
وی اظهار کرد: آموزش‌های فردی در صنوف و توزیع بروشورهای آموزشی و بهداشتی در خصوص کرونا ویروس هم از دیگر مواردی بوده که  توسط بازرسان بهداشت محیط انجام‌شده است و جهت ۱۸۶ صنف متخلف اخطاریه صادرشده است و همچنین ۱۵ صنف تاکنون به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند و طبق ضوابط و قوانین با آن‌ها برخورد شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: شهروندان در زمان خرید، حتماً از ماسک استفاده کنند و در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا در واحدهای صنفی، موارد را به سامانه ۱۹۰ منعکس کنند.
خویش دوست خاطرنشان کرد: با اصنافی که سلامت مردم را تهدید و به موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا (استفاده از ماسک، بهداشت فردی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی) بی‌توجهی کنند، به صورت سخت‌گیرانه، قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.


انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰