عمومی | دانشگاه یزد

دانشگاه یزد با سه دانشگاه بین‌المللی تفاهم نامه غیر حضوری امضا کرد

دکتر فرهاد نژادکورکی با اعلام این خبر گفت: از اهداف کلی این تفاهم نامه‌ها همکاری های علمی دوجانبه، تبادل دانشجو و استاد، فرصت های مطالعاتی کوتاه و بلند مدت، برگزاری دوره های مشترک و تبادل اطلاعات برای استفاده در امور آموزشی و تربیت مدرس است.
وی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه روستوک آلمان با پیگیری‌های دکتر مریم مستاجران عضو هیات علمی دانشکده فیزیک انجام شد گفت: این دانشگاه در سال ۱۴۱۹ ساخته شده است، دانشمندان این دانشگاه در محیطی خاص که از سوی DFG از سال ۲۰۱۵ حمایت می شود، به امر پژوهش مشغول هستند. دانشگاه روستوک دانشگاهی دولتی است که در حال حاضر ۹ دانشکده، با ۲۹۳۳ استاد و حدود 15300 دانشجو دارد که تقریباً ۱۳۰۰ نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.
وی افزود: با پیگیری های دکتر محمد مظلوم عضو هیات علمی دانشکده شیمی تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فلورانس ایتالیا امضا شد. دانشگاه فلورانس یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشور ایتالیا در شهر فلورانس است. این دانشگاه حدود ۶۰٬۰۰۰ دانشجو دارد.
دکتر نژادکورکی تصریح کرد: دانشگاه فلورانس دارای ۱۲ دانشکده است. رشته‌های اصلی این دانشگاه معماری، مهندسی و طراحی صنعتی است. ۱۲ دانشکده این دانشگاه عبارتند از: شیمی، کشاورزی، معماری، هنر، اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، حقوق، ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی، پزشکی و جراحی، داروشناسی، علوم سیاسی و روانشناسی.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه گاجامادا اندوزی با پیگیری‌های دکتر بیژن دواز عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی خبر داد و افزود: این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های اندونزی است و بیش از ۵۶۰۰۰ دانشجو و ۱۱۸۷ دانشجوی خارجی بوده و بالغ بر ۳۶۰۸ نفر عضو هیات علمی و ۴۳۲۴ کارمند در آن مشغول به کار هستند.
وی افزود: دانشگاه گاجامادا دارای ۱۸ دانشکده، ۲۷ مرکز پژوهشی، یک مرکز فنی و حرفه‌ای و مرکز تحصیلات تکمیلی بوده و بیش از ۲۵۱ رشته تحصیلی را پوشش می دهد.
به گفته وی دانشگاه مذکور در رتبه بندی بین المللی سال ۲۰۱۸ موسسه THE در جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.