عمومی | بنیاد ملی نخبگان

اهمیت اختراع و نقش سازمان WIPO در مالکیت اختراع

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور آشنایی بیشتر مستعدان و مخترعان با استانداردهای بین‌المللی در حوزه اخترعات و تبیین اهمیت اختراع در توسعه و پیشرفت فردی و اجتماعی، وبینار آشنایی با ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی به همت بنیاد نخبگان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

«اختراع چیست؟»، «به چه چیزهایی اختراع گفته می‌شود؟»، «مدارک اولیه اختراع شامل چه مدارکی است؟»، «زمان ثبت یک اختراع چقدر است؟»، «مراحل ثبت اختراع به چه صورت است؟»، «آیا یک اختراع برای ثبت باید ساخته شود یا خیر؟»، «هدف از ثبت یک اختراع چیست؟»، «انحصار اختراع چندساله است؟»، «حمایت‌های قانونی از اختراعات ثبت‌شده»، «کلیاتی بر جست‌وجوی اختراعات و معرفی پایگاه‌های معتبر و نحوه جست‌وجو»، از مهمترین سرفصل‌های این کارگاه است.

«آشنایی با سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO »، «معرفی ویژگی‌های ادعانامه»، «آشنایی با معاهدات بین‌المللی درحوزه ثبت اختراع»، «نحوه نگارش اظهارنامه و توصیف»ُ «آشنایی با معاهده PCT »،‌ «مدارک لازم و فرآیند جهت ثبت اختراع در PCT »، «آشنایی با روندها و مکانیزم‌های ثبت اختراعات بین‌المللی»، «با ثبت اختراع بین‌المللی چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟»، از دیگر موضوعات این وبینار است.

وبینار آشنایی با ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی دوم مردادماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه به سامانه بنیاد نخبگان آذربایجان‌‌غربی مراجعه کنند.