عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چگونه کرونا را از ادارات دور کنیم؟



رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات به عنوان یکی از اماکن عمومی پرتجمع، در جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت کارکنان و مراجعان نقش بسزایی دارد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،  همان طور که ما در مقابل مراقبت از خود و خانواده مان مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. رعایت موارد زیر میزان استرس شما را در محیط کار را کاهش می دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می کنند. همچنین با رعایت این موارد چالش های احتمالی بین شما و مراجعانتان نیز کمتر می شود

.

برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

اطلاع رسانی وآموزش : نصب تابلوی بزرگی که به مراجعین تذکر دهد در صورت داشتن علایم  سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند .

به همه مراجعین یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا سرفه با  دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند .

نصب پوسترها اعلامیه هایی در نقاط  مرتبط اداره برای یادآوری شستشوی صحیح دست ها، رعایت فاصله و سایرنکات بهداشتی کمک کننده است .

تذکر شفاهی ھم اگر به شکل مناسب محترمانه انجام شود، بیشتر کمک می کند.  کارمندان هم دراین مورد باید مرتبا آموزش ببینند .

معاینه مراجعین : در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید .

رعایت فاصله : درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. سفرهای کاری تا حدامکان لغوشوند .

کارمندان حتما فاصله بیش از یک متری را با هم رعایت کنند. این فاصله با ارباب رجوع هم اهمیت دارد .

از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میزکارمندان نگذارد .

درصورت ردوبدل کردن مدارک ،پوشه ، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما ازدستکش استفاده کنید و به موقع دست های خود را بشویید .

جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه میشود از سیستم  نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

ضدعفونی : میز، تلفن ها، موبایل ها، صفحه کلید، موس و پد موس وسایراجزای کامپیوترها، دستگیره های درها، کشوها و قفسه ها، دسته های صندلی ها باید مرتبا ضدعفونی شوند .

فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد .

سرویس های بهداشتی بیشتر از قبل به نظافت وضدعفونی احتیاج دارند .

وسایل بهداشتی : وجود صابون ومواد ضدعفونی کننده کافی درسرویس بهداشتی ودر فضای اداره را مرتب چک کنید .

جعبه دستمال کاغذی دردسترس همه کارکنان و مراجعان قرار داشته باشد.

کارمندان درصورت مواجهه مستقیم باهمدیگر و با ارباب رجوع از ماسک ودستکش استفاده کنند .

شناسایی وجداسازی موارد مشکوک : به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه  سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن ها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس برقرار کنند .

امضاء و اثر انگشت : خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید، در صورت نداشتن خودکار شخصی، حتما خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید .

در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه  الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجعان قرار دهید .

انتهای پیام /

کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق