چگونه کرونا را از ادارات دور کنیم؟
رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات به عنوان یکی از اماکن عمومی پرتجمع، در جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت کارکنان و مراجعان نقش بسزایی دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، همان طور که ما در مقابل مراقبت از خود و خانواده مان مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. رعایت موارد زیر میزان استرس شما را در محیط کار را کاهش می دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می کنند. همچنین با رعایت این موارد چالش های احتمالی بین شما و مراجعانتان نیز کمتر می شود
.
برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید
اطلاع رسانی وآموزش : نصب تابلوی بزرگی که به مراجعین تذکر دهد در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند .
به همه مراجعین یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا سرفه با دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند .
نصب پوسترها اعلامیه هایی در نقاط مرتبط اداره برای یادآوری شستشوی صحیح دست ها، رعایت فاصله و سایرنکات بهداشتی کمک کننده است .
تذکر شفاهی ھم اگر به شکل مناسب محترمانه انجام شود، بیشتر کمک می کند. کارمندان هم دراین مورد باید مرتبا آموزش ببینند .
معاینه مراجعین : در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید .
رعایت فاصله : درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. سفرهای کاری تا حدامکان لغوشوند .
کارمندان حتما فاصله بیش از یک متری را با هم رعایت کنند. این فاصله با ارباب رجوع هم اهمیت دارد .
از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میزکارمندان نگذارد .
درصورت ردوبدل کردن مدارک ،پوشه ، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما ازدستکش استفاده کنید و به موقع دست های خود را بشویید .
جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه میشود از سیستم نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
ضدعفونی : میز، تلفن ها، موبایل ها، صفحه کلید، موس و پد موس وسایراجزای کامپیوترها، دستگیره های درها، کشوها و قفسه ها، دسته های صندلی ها باید مرتبا ضدعفونی شوند .
فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد .
سرویس های بهداشتی بیشتر از قبل به نظافت وضدعفونی احتیاج دارند .
وسایل بهداشتی : وجود صابون ومواد ضدعفونی کننده کافی درسرویس بهداشتی ودر فضای اداره را مرتب چک کنید .
جعبه دستمال کاغذی دردسترس همه کارکنان و مراجعان قرار داشته باشد.
کارمندان درصورت مواجهه مستقیم باهمدیگر و با ارباب رجوع از ماسک ودستکش استفاده کنند .
شناسایی وجداسازی موارد مشکوک : به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن ها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس برقرار کنند .
امضاء و اثر انگشت : خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید، در صورت نداشتن خودکار شخصی، حتما خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید .
در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجعان قرار دهید .
انتهای پیام /
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق