عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

کارگروه نظارت بر پروتکل های بهداشتی تشکیل می شود

دکتر پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست شورای مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان قزوین از تشکیل کارگروه نظارت بر پروتکل های بهداشتتی خبر داد و افزود: این کارگروه در دو بخش نظارت های خود را اجرایی می کند.

دکتر نامدار، بخش اول این نظارت ها را نظارت مردمی معرفی کرد و اظهار کرد: در این نظارت هر گونه شکایت و نارضایتی مردم به اداره صمت و سازمان های مربوطه اعلام خواهد شد و در نظارت دوم که پایش سازمانی است کلیه دستگاه های مسوول درگیر این نظارت خواهند شد و فقط مرکز بهداشت، تعزیرات و یا اداره اماکن موظف به نظارت و ارزیابی  نخواهند بود بلکه هلال احمر، سپاه ، بسیج، اتاق اصناف، و .. نظارت های تخصصی و سازمانی خود را ایفا می کنند.

وی در ادامه گفت: برای حفظ سلامتی مردم عزیز، ناگزیر به تشدید و گسترش نظارت همگانی و تخصصی بر دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم و همه باید در همراهی اجرای دستورالعمل های بهداشتی، بیش از پیش اهتمام ورزند و این همراهی در گام اول برای سلامتی خود و خانواده و در گام دوم سلامتی سایر مردم عزیز موثر می باشد .

مسوول سلامت استان بر  استفاده از ظرفیتهای قانونی و همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای حفظ سلامت مردم تاکید کرد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا توسط اصناف و خدمات دهندگان غیر دولتی، پلمب و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط برخورد می شود که نظارت و مسئولیت پیگیری بر عهده اتحادیه های صنفی شهرستان ها است .

وی از اصناف و مدیران دستگاهها درخواست کرد تا به ارباب رجوع بدون ماسک خدمات ارائه ندهند و از همه شهروندان درخواست رعایت بیشتر نکات بهداشتی و همچنین استفاده از ماسک کرد .