مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

حضور نمایندگان چهار دانشگاه مطرح سوئد در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش روابط عمومی؛ در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه هیأتی ۱۳ نفره از کشور سوئد ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با برخی از مسئولین و اساتید دانشگاه دیدار داشتند. این هیأت که توسط خانم ورونیکا نردلوند، دبیر دوم سفارت سوئد در ایران همراهی می شد شامل نمایندگان چهار دانشگاه Lund، Halmstad، Malmo و Chalmers بود.
این هیئت پس از بازدید دانشگاه در دفتر روابط بین الملل با دکتر سیم چی مدیر امور بین الملل، دکتر سیف، رئیس پژوهشکده مهندسی دریا، دکتر دانش، استاد دانشکده مهندسی عمران و دکتر چهره نگار، رئیس بخش هیدروانفورماتیک ستاد احیاء دریاچه ارومیه دیدار کرد.
در ابتدای جلسه پس از معرفی دانشگاه صنعتی شریف و ۴ دانشگاه سوئدی توسط نمایندگان آن ها، دکتر سیم چی از فقدان روابط نهادی میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه های کشور سوئد اظهار تأسف کرد. به بیان ایشان، علی رغم همکاری های علمی اساتید و دانشجویان با مراکز علمی کشور سوئد، هنوز یک چارچوب نهادی میان طرفین وجود ندارد. از این رو، توافق بر عقد تفاهم نامه و عملیاتی سازی آن براساس پله های روشن و تعریف شده در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.
دکتر سیم چی همچنین بر برگزاری همایش و کارگاه های مشترک تاکید کرد. توافق بر انجام پروژه های بین المللی به صورت مشترک و درخواست مشترک برای حمایت های مالی بین المللی مانند ایراسموس پلاس از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
در نهایت طرفین توافق کردند که با به اشتراک گذاری پژوهش های جاریشان، در آینده ای نزدیک در خصوص نقاط دقیق همکاری بین المللی به توافق برسند.
شایان ذکر است دانشگاه های اروپایی بیشترین میزان همکاری و تعامل علمی نهادی را با دانشگاه صنعتی شریف دارند.