عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

سلامت مردم خط قرمز حوزه بهداشت است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهدشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست شورای سلامت و سیاست گذاری اظهار کرد: بدون شک حفظ سلامت تک تک شهروندان عزیزمان برای ما حائز اهمیت فراوان است و  سلامت مردم خط قرمز است.

وی در این نشست به بیان گزارشی از مصوبات و اقدامات قبلی  جلسات سلامت و امنیت غذایی شهرستان  پرداخت و همچنین ضمن تقدیر از تعامل و مشارکت اعضای این نشست و قدردانی از زحمات انجام گرفته در راستای مبارزه با کووید ۱۹ آن را نشانه اهمیت  حوزه سلامت در جهت خدمت صادقه به مردم دانست .

رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین از نحوه برگزاری مراسم و تجمعات در شهرهای سفید زرد یا نارنجی سخن گفت و افزود: برابر پروتکل های ابلاغی و با همکاری اتاق اصناف  نظارت و کنترل در مراکز انجام می شود و حوزه بهداشت نظارت بسیار جدی را در این زمینه اعمال می کند. وی همچنین خواستار اجرای پروتکل های بهداشتی بطور جد در نماز جمعه شهرستان قزوین شد.

با تعمق و همفکری می توان از بحران کرونا عبور کرد

دکتر مهرعلیان در ادامه گفته های خود اظهار کرد: باید با یک تعمق خاص و همفکری میان بخشی دستگاه‌های عضو شورای سلامت، راهکارهای منطقی و عملی برون رفت از وضعیت بحران کرونا ایجاد شود؛ پس تلاشمان بر آن است تا در جلسات شورای سلامت ضمن پایش اتفاقات در جهت بررسی کمبودها و نواقص در راستای ارائه راهکارهای عملی و همفکری برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کنیم .

محدویت سخت و جدّیت راحت است

عباس افلاطونی، معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری شهرستان قزوین هم در شورای سلامت شهرستان قزوین اذعان کرد: ا یجاد محدودیت کار سختی است، ولی جدیت کار راحتی است، ما باید با جدیت اگر نقصی وجود دارد برطرف کرده و محدودیت‌ها را به حداقل برسانیم .

وی در ادامه صحبت های خود از ارزیابی دستگاه ها در سال ۹۹، بر اساس اقدامات و ارسال مستندات شاخص های کووید ۱۹ خبر داد و گفت: بر آن شدیم تا در راستای برنامه ملی مبارزه با کووید ۱۹ عوامل ارزیابی دستگاه ها که در طرح شهید رجایی گنجانده شده است و اقدامات دستگاهها در این خصوص نیز مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد.

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری، بازرسی جدی همراه با برخورد قانونی و قضایی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و همچنین مراکز تجمعی را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد و افزود: این مراکز همچنان ضمن نصب محتوای تاکیدی مبنی بر عدم پذیرش افراد بدون ماسک از ارایه خدمت به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

افلاطونی کلیه بخشداران و دهیاران را موظف به اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی در روستاها کرد و مقرر کرد تا اداره «صمت» کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را  پیگیری کند.

در پایان این نشست، رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین اضافه کرد: جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و تمامی این موارد فقط برای پیشگیر  و حفظ سلامت مردم مصوب شده است، اما عموم شهروندان نیز باید در اجرای تمامی مصوبات با مسوولان، همراهی و همکاری کنند تا با همدلی و همراهی و هم افزایی بتوان از شرایط موجود خارج شد .

این نشست، روز ۲۸ تیر ۹۹، برگزار و مهندس حمید گلناری، مسوول دبیرخانه شورای سلامت شهرستان، مهندس محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط و نمایندگان ادارات و سازمان های شهرستان قزوین حضور داشتند .