عمومی | دانشگاه شیراز

پیام تسلیت رئیس دانشگاه در پی درگذشت شادروان دکتر بهمن فیزابی عضو محترم هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز

بازگشت همه به سوی اوست...!
بانهایت تاسف، درگذشت ناگهانی استاد فرزانه و هنرمند گرانمایه، دکتر بهمن فیزابی، عضو محترم هیات علمی دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه شیراز، جامعه ی علمی و هنری کشور را به سوگ نشاند. بی تردید این واقعه ی اسفناک، ضایعه ای عظیم در مجموعه ی دانشگاهی و فرهنگی کشور و فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه ی بزرگ دانشگاه شیراز است.
شادروان دکتر بهمن فیزابی، از بنیانگذاران دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه شیراز بود که نقش موثری در تعلیم و پرورش بسیاری از دانشجویان، استادان و هنرمندان میهن عزیز اسلامی داشت.
آن گرامی، عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم فرزندان این سرزمین نمود و با تدریس در دانشگاه های مختلف کشور و آثار علمی و پژوهشی ارزشمند و همچنین مسئولیت های مختلف اجرایی در دانشگاه، همواره در ارتقای سطح علمی دانشگاه شیراز موثر و نقش آفرین بود.
افزون بر این، شادروان دکتر فیزابی، ازجمله پژوهشگران مکتب شیراز و هنرهای اسلامی بود که با آفرینشگری های خود، آثار گرانبهای فراوانی در سطح ملی و بین المللی به یادگار گذاشت. او که از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و ازجمله دوستان سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی بود، امروز رسالت دنیایی خود را، پس از عمری پرتوافشانی به فرجام رساند و به دوستان شهیدش پیوست تا رهسپار تجربه ای دیگر شود.
غیر از هنر که تاج سر آفرینش است دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

بی شک نام نیک آن استاد و هنرمند وارسته، بر جریده ی عالم ثبت شده است و یادشان تا همیشه در تاریخ پرافتخار این دانشگاه، جاری خواهد بود. امید که همکاران و دانشجویان عزیز با الگوبرداری از منش آن استاد فرزانه و هنرمندان قدرشناس، با کشف و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های هنری آن هنرمند فقید، راه و یاد ایشان ایشان را جاری نگاه دارند.
اینجانب سوگمندانه، درگذشت شادروان دکتر فیزابی را نخست به خانواده ی مکرم ایشان و سپس به جامعه ی هنری و علمی و دانشگاهی کشور، به ویژه همکاران ارجمندم و دانشجویان عزیز ایشان در دانشگاه شیراز تسلیت عرض نموده، برای آن شادروان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و آرامش و عزت و سلامت از خداوند متعال خواستارم.

حمید نادگران

رئیس دانشگاه شیراز