عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سیزدهمین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع یک درصد پراستناد برتر دانشمندان جهان پیوست

بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی ESI، دکتر مونا علی بلندی عضو هیات علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  توانست در حوزه موضوعی داروشناسی در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر ESI قرار گیرد و در نتیجه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه حاضر در جمع یک درصد پراستناد برتر دانشمندان جهان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۳ نفر افزایش بافت.

معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا با اشاره به اهمیت میزان استنادات به مقالات در رتبه بندی ESI (شاخص های بنیادین علم) و رشد هفتاد درصدی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه حاضر در جمع یک درصد پراستناد برتر دانشمندان جهان در ماه های اخیر، اظهار کرد : دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارد.

دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد: رشد قابل توجه استنادات به مقالات دانشگاه از  عوامل تاثیرگذار در ارتقاء جایگاه دانشگاه  در رتبه بندی های جهانی به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد : در مهر ۹۸ دکتر محمدجواد نجف زاده، در بهمن ۹۸ دکتر غلامرضا کریمی ،در اسفند۹۸ دکتر سیدمحمد تقدیسی حیدریان و در یک ماه اخیر دکتر مجید درودی و دکتر رامین رضایی توانستند در جمع یک درصد پراستناد برتر دانشمندان جهان قرار گیرند.

دکتر محسن تفقدی افزود : تا قبل از سال ۹۸ نیز دکترحسین حسین زاده، دکتر محمد رمضانی، دکتر خلیل آبنوس، دکتر مهرداد ایرانشاهی، دکتر محمود رضا جعفری، دکتر محمد حسین بسکابادی و  دکتر امیر حسین صاحبکار توانسته اند در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر ESI حضور یابند و امسال نیز دکتر رامین رضایی و خانم دکتر مونا علی بلندی توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند.

نتایج رتبه بندی ESI ( شاخص های بنیادین علم) هر دو ماه بروز رسانی می شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات منتشر شده در مجلات ISI می باشد.

{jcomments on}