عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برگزاری کلاس‌های مجازی فرزند پروری ویژه والدین در دشتستان

امید کازرونیان در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد محدودیت در تجمع افراد وعدم برگزاری کلاس‌های آموزشی، با همکاری بهورزان و مراقبین سلامت اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی با عنوان (فرزند پروری و سلامت پایدار) به‌صورت مجازی در گروه‌های ۱۲ تا ۱۵ نفره ویژه والدین نموده‌ایم و مجموعه‌ای از نکات آسان را به والدین و مراقبین ارائه دهیم تا به آن‌ها در مدیریت این وضعیت جدید و موقتی کمک کند.
کازرونیان افزود: کلاس آموزشی دوره‌های فرزند پروری پیش از شیوع کرونا در مراکز، مساجد و مدارس به‌صورت مستمر و فعال توسط کارشناسان سلامت روان شبکه برگزار می‌شد و مورد استقبال عموم قرارگرفته بود که متاسفانه پس از شیوع کرونا شرایط برگزاری فراهم نیست و تصمیم بر این شد این کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شود.
وی در تعریف فرزند پروری گفت: والدین موفق، فرزند پروری را کاری گروهی می‌دانند و در اِعمال تربیت، رفتار و واکنش‌ها، در ارتباط با فرزندان هماهنگ هستند، نه اینکه پرورش فرزندان فقط به عهده یک نفر باشد و دیگری نظاره‌گر، زیرا امری است زمان‌گیر و صرف انرژی زیادی می‌خواهد تا بتوان فرزند پروری خوبی داشت.
امید کازرونیان تصریح کرد: کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت، برنامه‌های آموزشی خود را در قالب پَروَنجاهای صوتی در گروه‌های مجازی ارائه می‌کنند و برای تسلط و فهم بیشتر والدین از فایل‌های آموزشی، تکالیفی توسط کارشناسان سلامت روان در این گروه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و به سوالات والدین در همین گروه‌ها پاسخ داده می‌شود.
کارشناس مسئول واحد سلامت روان ستاد شهرستان اظهار کرد: این کلاس‌ها ویژه والدین دارای کودک ۲ تا ۱۳ ساله هست و مطالبی در خصوص آموزش مدیریت رفتار کودکان، ارتباط موثر با کودک، قانون‌گذاری و روش‌های توجیه و تشویق کودک آموزش داده می‌شود.
امید کازرونیان خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوره آموزشی فرزند پروری، کلاس‌های مجازی نوجوان سالم ویژه والدین ۱۳-۱۷ سال برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰