عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

افزایش شمار فوتی ها و مبتلایان به بیماری کرونا طی هفته اخیر، ماحصل برگزاری مجالس و دورهمی های ۳، ۴ هفته گذشته است

وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، علت افزایش شمار فوتی ها و مبتلایان به بیماری کرونا طی هفته اخیر، را برگزاری مجالس و دورهمی های ۳، ۴ هفته گذشته عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی با حضور در استدیو شبکه جهانبین صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ در بیست و نهمین روز از تیرماه ۹۹، به تشریح آخرین وضعیت بیماری کووید_۱۹ و دلیل افزایش فوتی‌ها در استان پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا، افزایش شمار بیماران بستری در مراکز درمانی و به دنبال آن افزایش تعداد بیماران بد حال در بخش های ویژه و طبیعتا افزایش فوتی های ناشی از این بیماری را در پی خواهد داشت.
به گفته وی، حدود ۱۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری و حدود ۲.۵ درصد مبتلایان جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می دهند.
دکتر رحمانی افزود: افراد با بیماری زمینه ای، مرض قند، دیابت، چاقی و مسن سالان قربانیان بی گناه بیماری کووید ۱۹ هستند که بدون شرکت در تجمعات به واسطه حضور اطرافیان و انتقال بیماری از طرف نزدیکان خود به بیماری مبتلا و در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.
وی با ابراز گلایه مندی از برگزار کنندگان عروسی و جشن های مخفیانه علی رغم تعطیلی سالن های زیبایی و اعمال برخی محدودیت ها بدون توجه به خطرات جدی شیوع بیماری کرونا افزود: تا زمانی که بیماری کرونا به شکل اپیدمی و شیوع آن بالا و همه افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری منحوس قرار دارند، برگزاری تجمعات افزایش تعداد موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری را به دنبال خواهد داشت.
دکتر رحمانی متذکر شد، قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نیازمند توجه جدی هم استانیان به رعایت پروتکل های بهداشتی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه، پرسنل، پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی در بیمارستان های استان بیش از ۵ ماه بی وقفه در حال مقابله با کرونا هستند خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال تبدیل شدن بیماری به اپیدمی در ماه های آتی با سردتر شدن هوا، استراحت این عزیزان برای رفع خستگی آنها، نیازمند کاهش بار مراجعات و همراهی مردم برای کنترل شیوع بیماری کرونا است.
وی، در ادامه از مردم خواست، با ارسال پیامک به دوستان و آشنایان پزشک، پرستار و کادر بهداشتی و درمانی به نوعی از زحمات این عزیزان قدردانی تا با انرژی بیشتری ارائه خدمت نمایند.