عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

دکتر فاضل‌نیا در دیدار با روسای دانشگاه‌های کازرون با تاکید بر لزوم گام نهادن در مسیر نوین برای ارتقا آموزش عالی منطقه مطرح کرد / دبیرخانه مستقل و دائمی هم‌افزایی مجموعه‌های دانشگاهی کازرون در دانشگاه سلمان فارسی راه‌اندازی می‌شود

بعدازظهر امروز شنبه، ۲۸ تیرماه، جمعی از روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان کازرون با حضور در دانشگاه سلمان فارسی ضمن دیدار با دکتر فاضل‌نیا و تبریک انتصاب وی به عنوان سرپرست این دانشگاه، به بحث و بررسی پیرامون تقویت فعالیت‌های علمی و آکادمیک در شهرستان و همچنین تبادل‌نظر درخصوص برجسته‌ترین مسایل و چالش‌های پیش‌روی آن پرداختند.

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست محسن توحیدیان، ضمن نقل خاطراتی از چالش‌های پیشین دانشگاه سلمان فارسی، به اهتمام ویژه مسئولین و مردم این شهر برای حفظ این مرکز علمی در کازرون اشاره کرد و خاطر نشان نمود: علاوه بر حمایت‌های دلگرم‌کننده‌ی مردم و مسئولان کازرون، مزین بودن نام این دانشگاه به نام یکی از صحابه پیامبر عظیم‌الشان اسلام، بار مسئولیت آن را سنگین‌تر کرده است و امیدوارم با حضور دکتر فاضل‌نیا شاهد درخشش دانشگاه سلمان فارسی در جنوب کشور باشیم.

در ادامه این نشست، دکتر احمدی‌قراچه، رییس دانشگاه پیام‌نور کازرون با تاکید بر جایگاه ویژه دانشگاه سلمان فارسی در ساختار علمی شهرستان، خاطر نشان نمود: اکنون که دکتر فاضل‌نیا به عنوان یکی از نیروهای توانمند این شهرستان مجدداً به دامن این شهر برگشته است، امیدواریم دانشگاه سلمان فارسی بتواند به عنوان دانشگاهی مادر در کازرون فضای علمی و دانشگاهی این منطقه را عوض کرده و به حل مشکلات سایر مراکز علمی نیز کمک نماید.

وی همچنین افزود: گرچه ممکن است دانشگاه‌ها و مراکز علمی کازرون ماموریت‌های متفاوتی داشته باشند، اما رسالت‌هایمان یکسان است و امیدوارم با تداوم چنین جلسه‌هایی و هدفمندتر کردن آنها، بتوانیم گام‌های اساسی را برای بهبود فضای دانشگاهی این منطقه برداریم.

در ادامه، مهندس بازیاری، رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما، با ابراز امیدواری نسبت به رشد هرچه بیشتر دانشگاه سلمان فارسی، به شرایط جدید دانشگاه‌ها در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و خاطر نشان نمود: امیدواریم بتوانیم برخی دروس را به صورت مشترک برگزار نماییم و با تکیه به تجربه‌هایی که در این دوران به دست آورده‌ایم، فضای جدیدی را در ارایه‌ی آموزش‌ها به دانشجویان به وجود بیاوریم.

خانم طیبی، رییس دانشگاه فرهنگیان کازرون نیز در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در دانشگاه فرهنگیان این شهرستان، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون، یک دانشگاه مادر است و به همین لحاظ ما روی توانمندی‌های این دانشگاه برای ورود به حل چالش‌های سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

وی در ادامه با برشمردن برخی چالش‌ها و مشکلات پیش روی دانشگاه فرهنگیان کازرون، خواستار ارتباط بیشتر و متداوم مسوولین مراکز علمی شهرستان با هدف برطرف کردن این مشکلات و همچنین کمک به حل سایر مسایل شهرستان شد.

جاشویی، از دانشگاهیان کازرون نیز با حائز اهمیت دانستن حضور دکتر فاضل‌نیا در بدنه‌ی مدیریت دانشگاه‌های کازرون، خاطر نشان نمود: جهش و رشد بیشتر محیط‌های آکادمیک کازرون از جمله مسایل و نیازهای اصلی و اساسی امروز منطقه است و امیدواریم با وحدت و همدلی، طرحی جامع برای محیط‌های آموزش عالی در شهرستان طرح‌ریزی و اجرایی کنیم که بتواند در حوزه‌های مختلف سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، فرهنگی و... افق و چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی این منطقه بگشاید.

وی همچنین ابراز امیدواری نمود با تلاش‌های صورت گرفته، بتوان برخی از نیازهای فضای علمی شهرستان، از جمله مرکز رشد علم و فناوری را با محوریت دانشگاه سلمان فارسی کازرون محقق نموده و سطح ارایه خدمات دانشگاهی به کازرون را ارتقا دهیم.

خانم قنبریان، مسوول دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران، خانم روحانی از دانشگاه فرهنگیان، درخشنده از دانشگاه علمی و کاربردی کازرون و توانی از جمله دیگر دانشگاهیانی بودند که در این نشست به بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون لزوم تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌های کازرون پرداختند.

در ادامه این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن خوش‌آمدگی به رئوسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان، همدلی و گام نهادن در مسیر نوین برای ارتقا آموزش عالی در شهرستان کازرون را اصلی لازم برای این منطقه برشمرد و تصریح نمود: با هدف حل مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز علمی کازرون و همچنین توسعه‌ی هرچه بیشتر خدمات‌دهی علمی به جامعه، دبیرخانه مستقل و دایمی هم‌افزایی مجموعه‌های دانشگاهی کازرون را در دانشگاه سلمان فارسی راه‌اندازی خواهیم نمود تا زمینه‌ی مناسب‌تر و هدفمندتری برای ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان به وجود بیاید.

دکتر فاضل‌نیا همچنین خاطر نشان نمود: بایستی از حسن نیت و دوراندیشی بزرگان شهرمان که در ایجاد این مراکز دانشگاهی همت‌های والایی داشتند به نیکی یاد کنیم و تلاش‌های ماندگار آنها را پاس بداریم. به ویژه بایستی از تلاش‌های ارزشمند زنده‌یاد آیت‌الله ایمانی، شهید حجت‌الاسلام خرسند و سایر ائمه جمعه محترم در کنار رئوسای دانشگاه‌ها و اساتید بزرگواری که چه در گذشته و چه در حال حاضر تلاش‌های زیادی برای بهبود سطح ارایه خدمات علمی به جامعه را دنبال نموده‌اند، یاد کنیم و پاسدار این دستاوردها باشیم.

سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه به وجود ضرورت فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها در هر منطقه و تاثیر قابل توجه آنها در فضای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... آن منطقه اشاره کرد و خاطر نشان نمود: واحدهای دانشگاهی طوری هدف‌گذاری می‌شوند که پیش‌ران توسعه در هر منطقه باشند و تجربه‌های زیادی، از جمله تجربه‌ای که ما پیش از این در دانشگاه زابل داشتیم، حاکی از اهمیت این مسئله است که چگونه یک واحد دانشگاهی با فعالیتی هدفمند و متعهدانه می‌تواند تاثیرهای عمیق، مثبت و توام با رشد و تعالی را در یک منطقه برجای بگذارد.

دکتر فاضل‌نیا با تصریح بر اینکه پیش از قبول مسئولیت در دانشگاه سلمان فارسی، به بررسی و آسیب‌شناسی این دانشگاه و فضای آکادمی در کازرون پرداخته است، خاطر نشان نمود: بایستی نیروها و ظرفیت‌های متعدد موجود در شهرستان و مجموعه‌های دانشگاهی را به سمتی هدایت کنیم که این ظرفیت‌ها اثربخش‌تر ظاهر شده و در خدمت به توسعه شهرستان عمل نمایند.

ایشان با تصریح بر اینکه در گذشته مواردی بوده که فرصت‌های توسعه‌ای را در این مرکز علمی از دست داده‌ایم و همچنین یادآوری این نکته که عدم قطعیت‌ها در زمینه‌ی تثبیت هویت مستقل دانشگاه در سنوات گذشته باعث شده که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای این مجموعه دچار اختلال شود، یادآور شد: خوشبختانه با نگاه اصولی و دغدغه‌مند مسئولان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چشم‌انداز روشنی پیش‌روی دانشگاه سلمان فارسی قرار گرفته و ما نیز در راستای اجرای سیاست‌های ترسیم شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سیاست‌های کلان آموزش عالی در کشور، بایستی به سمت تقویت کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... به جامعه حرکت کرده و تلاش نماییم تا با هم‌افزایی، تعامل سازنده‌ای را در جهت حل مشکلات و بهبود شرایط آغاز نماییم.

گفتنی است این نشست در سالن کنفرانس دانشگاه سلمان فارسی برگزار گردید.