عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

کاهش اختلالات اضطرابی در دوره نوجوانی با تغذیه شیر مادر

روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تغذیه با شیر مادر باعث کاهش اختلالات اضطرابی در دوره نوجوانی و بزرگسالی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، هدی مهرجو گفت: تغذیه با شیر مادر علاوه بر تاثیرات جسمی مطلوب در سلامت روانی نیز بسیار موثر است.

مهرجو به اثرات شیر مادر در تکامل و رشد مغز کودک اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش سروتونین در مغز زمینه ساز اختلالات روانشناختی است که خوشبختانه در شیر مادر به وفور یافت می شود ، بنابراین بهره مندی فرزندان ازشیر مادر به منظور حفظ سلامت جسمی و روانی ضروری است.

وی تغذیه با شیر مادر را در افزایش بهره هوشی موثر دانست و عنوان کرد: ماساژ کودک، در آغوش گرفتن، تحریک حسی و تماس بدنی مادر با نوزاد ، نوازش کردن و ... در ارتباط عاطفی عمیق بین مادر و کودک ، احساس ایمنی و امنیت و ... تاثیر به سزایی دارد.

وی با بیان این که تغذیه با شیر مادر در خلق و خوی کودک و کاهش تنش ها موثر است ، خاطرنشان کرد: با توجه به آن که شیر مادر همیشه در دسترس است و از بیماری های جسمی و روانی زیادی پیشگیری می کند، تلاش برای شیردهی موفق و بهره مندی از مزایای آن بسیار ارزشمند است.