عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری نشست مشترک روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران

نشست مشترک روسا و معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران با حضور معاون درمان وزارت بهداشت به منظور هم افزایی در مدیریت بحران کرونا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه بیست و هشتم تیر ۱۳۹۹ در این نشست بر اهمیت نظارت بر خدمات کرونا در تهران تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که تهران به دلیل وسعت و جمعیت زیاد، مشکلاتی دارد که قابل توجه است.
وی افزود: با شروع بحران کرونا در کشور، خدمات قابل توجهی در شرایط سخت به مردم داده شده و برای سیستم درمان کشور اعتبار کسب شده و نباید بگذاریم، کج روی های یک عده افراد سودجو به این سرمایه اجتماعی آسیب بزند.
دکتر جان بابایی همچنین با اشاره به اهمیت رسیدگی به کارکنان و ترمیم نیروی انسانی مراکز درمانی، گفت: فراخوان اورژانسی برای جذب دانشجویان سال چهارم پرستاری و جذب سه هزار رزیدنت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.
دکتر محمدحسین حیدری؛ مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در ادامه این نشست گزارش عملکرد نظارت بر درمان هر سه دانشگاه را در سال ۱۳۹۸ و سه ماهه ابتدایی سال جاری ارائه و خاطر نشان کرد: با رخداد کرونا شاهد تغییر نگرش مردم نسبت به حوزه درمان هستیم.
وی با بیان اینکه مردم قدردان زحمات پرستاران و پزشکان هستند و شرایط را درک می کنند، افزود: با این وجود باید با تصمیم سازی به موقع به گونه ای عمل کنیم تا پاسخگوی بهتری برای نیاز های آنها باشیم.
بنا براین گزاش روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی نیز در این نشست بر اهمیت اصلاح مشکلات در بیمارستان های دولتی و تعامل با بیمارستان های خصوصی برای رفع برخی چالش ها در ارزیابی های انجام شده، تاکید کردند.

خبر: دزفولی