عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تاکید معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر ترویج فرهنگ استفاده همگانی از ماسک

وبدا؛ معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری بر لزوم ترویج فرهنگ استفاده همگانی از ماسک بعنوان ساده و موثرترین راه پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکید نمود.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی ضامن صالحی فرد ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مردم استان در روند رو به ثبات نسبی موارد ابتلا به بیماری کرونا افزود: افرادی که از ماسک استفاده می کنند باید ضمن تداوم رعایت این توصیه بهداشتی، به افرادی که ماسک نمی زنند متذکر شوند.
وی با اشاره به افزایش استفاده از ماسک، کمبود ماسک را تاحدودی طبیعی و موقت دانست و خاطر نشان کرد: افراد می توانند ماسک های دست دوز با پارچه های با الیاف پرتراکم و فشرده تهیه نمایند.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ویروس کرونا ناشناخته و علم پزشکی در خصوص آن اندک و اطلاعات پیرامون آن کافی و قطعی نیست اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان بهترین شیوه مقابله با بیماری نوپدید کرونا است.
دکتر صاحی فرد در ادامه از مردم خواست از برگزاری و شرکت در هرگونه تجمع، دورهمی، جشن عروسی، مراسم ترحیم خودداری و در صورت لزوم برای بیرون رفتن از منزل مدت زمان حضورشان در خارج از منزل را به حداقل کاهش داده و زمان و مکان های شلوغ را برای بیرون رفتن انتخاب نکنند.
وی با بیان اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت مسئولیت تامین و توزیع ماسک در کشور و بویژه استان را بر عهده دارد افزود: پیگیری ها برای تامین ماسک مورد نیاز همچنان از سوی این اداره در حال انجام است.