عمومی | موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

راه اندازی آزمایشگاه سطح 3 در موسسه رازی به تصویب رسید

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی به نقل از پایگاه خبری پایداری ملی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر جهاد کشاوری در خصوص موسسه رازی گفت: موسسه رازی توانمندی های ویژه ای دارد که از ١٠٠ سال پیش در حوزه های تحقیقات و تولید فعالیت کرده است.

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: وزارت کشاورزی بر این باور است که تولید باید توسط دانشمندان داخل انجام گیرد و تصدی گری دولت در امر تولید باید حذف شود و برای این امر طرح جامع ایجاد کرده ایم.

حجتی خاطرنشان کرد: ما قائل به تولید داخل کشور هستیم و به دنبال واردات نیستم و استراتژی ما این است که به جای واردات محصول نهایی به کشور، محصول واسطه را وارد کنیم.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این دیدار ضمن اشاره به توانمندی های موسسه رازی، تاکید کرد: زمان باز مهندسی موسسه رازی خیلی دیر شده است و باید در این بازمهندسی قابلیت های اصلی مانند سوش ها را از دست ندهیم.

سردار جلالی افزود: تولیدات موسسه رازی در کشور انحصاری است و چون در ماموریت های آن تنوع تهدیدات مشاهده می شود لذا تولیدات زیادی دارد که این قابلیت ها نباید از دست برود و در این بازمهندسی موسسه رازی جوان شود تا بتواند با منابع انسانی فعال و زیرساختی که دارد تهدیدات سخت تر را پاسخ دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر حمایت از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نگرانی ما بخش های حاکمیتی است که باید در رازی بماند.

در این جلسه بر تشکیل کارگروه مشترک برای تنظیم تفاهمنامه در حوزه های مشترک از جمله واکسن سازی و حفظ بخش های حاکمیتی مانند سوش ها و تهیه یک بانک پشتیبان تاکید شد.


همچنین مقرر شد پیگیری های لازم جهت  تکمیل و راه اندازی آزمایشگاه های سطح ٣ حوزه دامپزشکی که طبق موافقت نامه کار مشترک با حمایت مالی سازمان پدافند غیرعامل طراحی و عملیات اجرایی آن انجام شده، توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

یادآور می شود؛ موسسه رازی بزرگترین مرجع تشخیص بیماری های دام و طیور در کشور است و راه اندازی آزمایشگاه سطح ٣ در این موسسه، علاوه بر افزایش دقت در تشخیص ها، مقدمات لازم برای تولید آنتی ژن و متعاقب آن واکسن را فراهم می کند.