عمومی | دانشگاه تهران

سی‌امین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت اداری و مالی ، سی‌امین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور، ۱۸ تیر ۱۳۹۹ با حضور رئیس دانشگاه تهران، نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور، به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این نشست ضمن تشکر از تشکیل جلسه معاونان اداری و مالی، معاونان طرح و برنامه و مدیران کل بودجه دانشگاه‌های بزرگ کشور، گفت: «لازم است تا جایگاه هیات امنا در دانشگاه‌ها تقویت شود. دانشگاه‌ها علاوه بر داشتن رویکردهای آموزشی و پژوهشی باید در مسئولیت‌های اجتماعی نیز مشارکت کنند و در این راستا به ثروت و منابع ملی کشور متصل شوند و در قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی همکاری جدی داشته باشند».
در ابتدای این نشست، دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، ضمن خیر مقدم از آمادگی سیزده دانشگاه بزرگ کشور، برای همکاری با سازمان برنامه و بودجه در خصوص حل مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها خبر داد.
دکتر حسن میرزابزرگ ، رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه، نیز با تبیین رویکرد و توجه سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها از پیشنهاد همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور با این سازمان استقبال کرد و همچنین بر تلاش حداکثری خود جهت حل مشکلات دانشگاه‌ها تاکید داشت.
وی افزود: «دانشگاه‌های بزرگ کشور باید در تدوین برنامه توسعه پنج ساله هفتم، مشارکت جدی داشته باشند و همچنین در لحاظ کردن موضوع افزایش حقوق کارکنان دانشگاه در لایحه بودجه ۹۹ تلاش و همکاری کنند».
در بخش دیگری از این نشست دکتر محمد تقی نظرپور، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به تقویت جایگاه هیات امنا بر لزوم همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها در ریشه‌یابی و حل مشکلات کشور تاکید کرد.
دکتر نظرپور، همچنین ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه برای مشارکت در تدوین برنامه توسعه هفتم بیان کرد: «وزارت عتف به دنبال اخذ اعتبار پاداش بازنشستگی کارکنان از سازمان برنامه و بودجه است و در این راستا درخواست داریم تا لیست بازنشستگان به وزارت‌خانه اعلام شود. همچنین دانشگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی خود را نیز به وزارت علوم اعلام کنند».

در ادامه این جلسه که با مشارکت حضوری و مجازی اعضا تا ساعت ۱۶ به طول انجامید، مسائل جاری دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.