عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت "بخش ویژه مدافعان سلامت"

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از اعلام فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت "بخش ویژه مدافعان سلامت" خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: پیرو منویات "مقام معظم رهبری " و مطالبه جدی معظم له مبنی بر ثبت و انعکاس "همدلی مومنانه" اقشار مردم بویژه همکاران حوزه سلامت کشور در بسیج ملی مقابله با کرونا و ضرورت روایت آوینی گونه این افتخارات در قالب های متنوع هنری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح مبادرت به برگزاری "بخش ویژه مدافعان سلامت" در ذیل شانزدهمین جشنواره ملی و بین المللی فیلم مقاومت نموده است.
بخش ویژه مدافعان سلامت جشنواره فیلم مقاومت همزمان با ایام هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه ۱۳۹۹) در سراسر کشور برگزار و آثار هنری برگزیده آن معرفی و تقدیر خواهد شد.
به گفته وی، آثار هنری تولیدی و مشارکتی آن مطابق با مضامین مندرج در فراخوان در قالب های فیلم، عکس، پوسترو کارتون به دبیرخانه جشنواره و سپس ارسال تصویر فرم جشنواره به نشانی تلگرامی @filmfestival۱۶ ارسال می شود.
درخشان محورهای موضوعی بخش مدافعان سلامت را شامل: ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی، شهدای مدافع سلامت، انقلاب اسلامی، سلامت و آینده آن مبتنی بر بیانیه گام دوم، ایران مقتدر (در عرصه¬های علم و فناوری، پزشکی، فرهنگی، اجتماعی و...)، مدیریت جهادی و انقلابی، رسانه ها و فضای مجازی (تهدیدها و فرصت¬ها)، تحریم، تهدیدها و اقدامات ایزایی دشمنان بویژه استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم، همدلی مومنانه، بسیج ملی در مقابله با کرونا، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، معنویت و سلامت، هرخانه یک پایگاه سلامت/ هر ایرانی یک مراقب سلامت برشمرد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در بخش اصلی مسابقه مدافعین سلامت همه آثار داخلی و خارجی با موضوع ۱۲ گانه فوق و در گروه های گروه آثار داستانی، شامل: فیلمنامه ، تله فیلم، فیلم کوتاه، پویا نمایی و نماهنگ - گروه آثار تجسمی شامل: عکس ، پوستر ، کارتون به مسابقه گذاشته می شوند.
درخشان در خصوص جوایز بخش مدافعان سلامت نیز اظهار داشت: جوایز هیئت داوران شامل: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین فیلم مستند- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین فیلم کوتاه داستانی- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین نماهنگ- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین فیلمنامه -تندیس جشنواره و دیپلم افتخار،به همراه جایزه نقدی برای بهترین پویانمایی- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار،به همراه جایزه نقدی برای بهترین موشن¬گرافیک- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار،به همراه جایزه نقدی برای بهترین عکس- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین مجموعه عکس- تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین تصویرسازی(پوستر و کارتون) می باشد.
وی در ادامه، شروع ثبت نام در سایت جشنواره را سه شنبه ۲۰ خردادماه ۱۳۹۹، آخرین مهلت ارسال آثار را پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد و افزود: نتایج آثار پذیرفته شده چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ اعلام می شود.
به گفته وی، مراسم های افتتاحیه و اختتامیه نیز هفته بزرگداشت دفاع مقدس۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار می شود و باتوجه به همه¬گیری بیماری کووید ۱۹ تغییر در شکل و نحوه برگزاری جشنواره محتمل خواهد بود.
درخشان در پایان از راه ¬های ارتباط با ستاد جشنواره به نشانی تلگرامی @filmfestival۱۶
دبیرخانه با تلفنهای : ۰۲۱۸۸۷۴۱۴۲۰ و ۰۲۱۸۸۷۴۱۴۲۱ و ۰۹۳۸۵۶۴۳۰۲۶ و ۰۹۳۸۵۶۴۳۰۶۲، سامانه وب سایت جشنواره برای ثبت فرم و ارسال آثار : www.moqavematfilmfest.ir و ایمیل دبیرخانه به نشانی : Info@moqavematfilmfest.ir اشاره داشت.