عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

بررسی وضعیت کرونا در شهرستان فسا و ارایه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی فسا محوریت نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای شهرستان فسا

نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای شهرستان فسا با ارایه گزارش از وضعیت بیماری کرونا و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در بحران، پیگیری مصوبات جلسه قبل و بررسی راهکارهای ارایه شده برای کاهش انتشار ویروس برگزار گردید .

به گزارش وب دا فسا؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا در این نشست با بیان اینکه علاوه بر سلامت، معیشت مردم بسیار مهم است، گفت: مردم شهرستان فسا مردمی با اصالت، شریف و با فرهنگ هستند که همکاری بسیار خوبی در بحث کرونا دارند . متاسفانه کرونا برای مردم عادی شده بود که این امر موجب گردید وضعیت شهرستان به قرمز تغییر نماید اما در این دو هفته مردم هشدارها را جدی گرفتند که انشاء الله نتایج خوب آن در آینده مشخص می گردد.

مهندس حسین آرگیو تاکید کرد: استفاده از ماسک می بایست به یک فرهنگ تبدیل شود .

رییس ستاد کرونای شهرستان ضمن اشاره به اینکه با راه اندازی پلیس کرونا و همکاری چشمگیر بسیجیان و گروه های جهادی ، شاهد ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم ، تداوم این طرح را در راستای تحقق سلامت ضروری دانست .

فرماندار ویژه فسا اظهار کرد: بیماری کرونا ، شعار همبستگی را به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل کرده ، زیرا آسیب دیدن یک نفر به مفهوم آسیب رسیدن به جامعه است .کرونا ، منشا بسیاری از گرفتاری ها و تغییرات در جامعه شده که حتی در مقاطعی تفکر و بینش بشر نیز تحت تاثیر قرار داده است .

وی ادامه داد: اصحاب رسانه ، مطبوعات و متولیان فضای مجازی ، نقش انکار ناپذیری در انتشار مطالبی با محتوای بهداشتی و تصمیمات مسوولان و اطلاع رسانی خدمات دارند که به صورت ویژه از اقدامات مهم و گسترده ی آنان تشکر و قدردانی می نمایم .

وی بر گندزدایی و ضدعفونی مستمر سطح شهرستان توسط شهرداریها و با همکاری نیروهای بسیج و گروههای جهادی تاکید کرد .

در ابتدای این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن قدردانی از همکاری و همدلی مردم، اعضای ستاد مقابله با کرونا، اصحاب رسانه و بسیجیان و ... گزارشی از عملکرد مجموعه دانشگاه در دو هفته گذشته برای مدیریت و کنترل بیماری ارایه کرد.

دکتر علی اصغر خالقی گفت: ۵۲۱۱ مورد مشاوره به صورت تلفنی ، حضوری ،در حین بازرسی وسامانه۴۰۳۰، تعطیلی و پلمپ ۱۶ واحد صنفی و غیرفعال شدن ۲۷ واحد و مدیریت سایر موارد با آموزش و تذکر و اخطار برای رفع نواقص و انجام ۱۸۳۸ مورد بازدید مستمر از اقدامات انجام گرفته در دو هفته گذشته برای کنترل بحران کرونا می باشد.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، مسافرت به مناطق آلوده و میهمان پذیری از مناطق درگیر بخصوص استانهای جنوبی، عدم توجه به توصیه های بهداشتی و کاهش حساسیت ها از عوامل موثر بر افزایش مبتلایان در سطح شهرستان و بویژه مناطق و روستاهای پرخطر بود هاست.

رییس دانشگاه میزان همکاری سایر ارگانها در انجام بازدید های مشترک بویژه اداره صمت و اتاق اصناف در هفته اخیر را مطلوب دانست و بر همکاری بیشتر و مستمر برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد .

دکتر خالقی با اشاره به بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف مواد غذایی ، اماکن عمومی ، ادارات و... گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات با مراجعین زیاد، شعبه های مرکزی بانک ها، دفاتر پیشخوان و جایگاه های سوخت و وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری در وضعیت مناسبی نیست و نیاز به ارایه راهکارهای مناسب و عملی و تدابیر سختگیرانه تر از سمت فرمانداری و ستاد کرونای شهرستان بخصوص در جایگاه های عرضه سوخت و دفاتر پیشخوان می باشد .

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد محلات در حل بسیاری از مشکلات تاثیر دارد، افزود: با راه اندازی ۱۰ ستاد محله دیگر با محوریت مساجد شهرستان در هفته گذشته و با همکاری و تلاش ائمه جماعات، معتمدین و ریش سفیدان محله، امیدواریم بتوانیم اقدامات بزرگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان برداریم.

نیاز به کمک های مالی خیرین جهت تامین اقلام حفاظت فردی و همکاری اداره صمت درتامین پارچه مورد نیاز تولیدی های شهرستان از موضوعات دیگری بود که رییس دانشگاه بر آن تاکید کرد.

در ادامه این نشست دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان، روسای ادارات ، اعضای ستاد و نماینده متصدیان تالارهای عروسی شهرستان به بیان دغدغه ها، انتظارات و راهکارهای عملی برای مقابله با کرونا پرداختند.