عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

استفاده از ماسک، گامی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به ضرورت اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان های عمومی و سرپوشیده از روز ۱۵ تیر ۹۹، گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی یکی از ضرورت هایی است که باید به صورت جدی به آن توجه کرد. وی افزود که در شرایط کنونی، استفاده از ماسک، گامی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس است.

دکتر مهرعلیان، با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ افزود: در صورتی که فرد مبتلا و فرد سالم، هر دو از ماسک استفاده نکنند، امکان ابتلا به کرونا ویروس ۹۰ درصد گزارش شده است. وی ادامه داد که اگر فرد سالم و فرد مبتلا از ماسک استفاده کنند، امکان ابتلا به کرونا ویروس، به یک و نیم درصد کاهش می یابد.

مهار کرونا با اهتمام تمامی مردم محقق می شود

مسوول سلامت شهرستان قزوین تصریح کرد: بیماری کرونا، یک بیماری ویروسی است که با پیشگیری و رعایت قوانین بهداشتی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت می توان آن را مهار کرد و این موضوع با اهتمام تمامی مردم محقق می شود.

دکتر مهرعلیان، یادآور شد که شهروندان فراموش نکنند، شماره تماس‌های «۴۰۳۰» و «۱۹۰» آماده پاسخگویی به سوال های آنان درباره پیشگیری و درمان کرونا و انجام اقدامات صحیح است .