عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: بیش از ۵۰ درصد از بانک‌های شهر بوشهر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی بیان داشت: بانک‌های شهرستان بوشهر در زمینه رعایت اصول پروتکل‌های بهداشتی در جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مورد پایش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بانک‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌روند که رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مهم‌ترین راه جلوگیری از انتشار این ویروس جهت حفظ سلامت کارکنان و مراجعه‌کنندگان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به منظور پایش عملکرد بانک‌ها در اجرای دستورالعمل‌ها اقدامات کنترلی در برابر بیماری کرونا در مورخ ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال جاری از تعداد ۱۰۳ شعبه بانک توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان بوشهر بازدید صورت گرفت که طی این بازدیدها مشخص شد که بیش از ۵۰ درصد از بانک‌های شهر بوشهر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: بیشتر نواقص مشاهده‌شده مربوط به در دسترس نبودن ماده ضدعفونی جهت استفاده ارباب‌رجوع در سالن انتظار و روی میز ارباب‌رجوع و عدم رعایت حد فاصله اجتماعی است که در خصوص موارد مشاهده‌شده با مدیران شعب بانک‌ها مکاتبه شد.
وی افزود: مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ضمن انجام بازدیدهای مکرر اقدام به آموزش‌های موردنیاز به پرسنل و نیروهای خدماتی بانک‌ها ارائه کرده است و همچنین جلساتی با مدیران شعب بانک‌ها از طریق آموزش چهره به چهره صورت گرفت که طی آن آموزش‌هایی در جهت نحوه تهیه مواد گندزدا جهت ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات داده شد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه تلفنی رسیدگی شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/س.م-۳۰۰۰
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تنها مرجع رسمی اخبار حوزه سلامت در استان