با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با معرفی دانشگاههای برتر برگزار شد
اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در شالن شهدای جهاد علمی و شرکت مجازی مدیران روابط عمومی بیش از یکصد دانشگاه و موسسه آموزش و پژوهشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به تحولات به وجود آمده در حوزه ارتباطات و آموزش بواسطه بیماری کرونا افزود: بیماری کرونا موجب تحول بنیادی در زمینه بهره گیری از فن آوریهای نوین در زمینه ارتباطات و آموزش شده است و این تحول نوع نگرش به وظایف روابط عمومی ها را تغییر داده است.
دکتر غلامی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن تغییرات و تداوم آنها در آینده افزود ضرورت دارد روابط عمومی ها با استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری، تقویت علاقه و انگیزه برای انجام همکاری و تبادل تجربیات مفید، انتظارات جامعه از روابط عمومی همگام با تغییرات به روز را برآورد نمایند.
وزیر علوم، تحیقات و فناوری با اشاره به مشخصه بارز درونگرائی و عدم تمایل به تبلیغ و نمایش دستاوردها در میان جامعه دانشگاهی افزود: باتوجه به نوع شخصیت و مشغله کاری اکثر دانشگاهیان از تبلیغ دستاوردهایشان دوری میکنند و رسالت روابط عمومی این است که با انعکاس رویدادها ودستاوردهای دانشگاهیان به مخاطبین موجب گسترش ارتباط مردم با دانشگاه و افزایش اطلاعات از اتفاقات علمی ورشد امیدواری به دانشگاهها شوند.
دکتر غلامی روابط عمومی ها را بعنوان یکی از بازوهای تحقق دانشگاه سبز برشمرد و افزود: هرچند از زیر ساخت های ارتباطی در کشور تاکنون استفاده چندانی از آنها نشده است لازم است روابط عمومی دانشگاهها با در نظر گرفتن عدم حضور بخش عمده ای از دانشجویان در دانشگاهها ضمن بهره مندی از فناوریهای نوین ارتباطی، دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری اساتید و پویائی و فعال بودن دانشگاهها راجهت ا طلاع رسانی عموم منعکس نمایند.
در ادامه این نشست، دکتر عبداللهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت عتف هدف های اصلیِ برگزاری این جشنواره را "معرفی و تقدیر از روابط عمومی های فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالی"، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی ها در راستای مدیریت سبز" و همچنین
"
توانمندسازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم میان آنها" و نیز "ارتقای جایگاه روابط عمومی ها" عنوان کرد
.
وی افزود: در راستای اهداف برگزاری، این جشنواره در سه محور عمومی شامل
"
اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها"، "تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" برگزار می شود و از آثار برگزیده ارسالی روابط عمومی ها از دستاوردها و عملکردهای آنها از ابتدای سال
۱۳۹۷
تا پایان مهرماه
۱۳۹۸
در این محورهای پنجگانه تقدیر به عمل می آید.
دکتر عبداللهی نژاد ضمن اعلام حضور ۱۰۲ دانشگاه و موسسه آموزشی و پارکهای علم و فناوری در این جشنواره افزود: تعداد پنج هزار اثر در محورهای مختلف به جشنواره ارسال شده و برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل های موجود، دانشگاه های سراسر کشور به چهار گروه (الف)، (ب) ،(ج) و (د)تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه های اول، دوم و سوم برگزیده شدهاند. همچنین درگروه پنجم هم با توجه به نوع و ماهیت فعالیت ها، به پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته اند .
در ادامه این نشست برخی از مدیران روابط عمومی دانشگاهها به بیان نظرات خود در زمینه نقش روابط عمومی در سازمان، گزارش عملکرد و ارائه پیشنهادات پرداختند.
شایان ذکر است محسن بابازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت روابط عمومی دانشگاها افزود: توجه علمی و ارتقاء نقش روابط عمومی موجب بهبود انعکاس رویدادها و دستاوردهای دانشگاه و گسترش ارتباط دانشگاه با جامعه میگردد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز برگزاری جشنواره را موجب ایجاد نشاط و انگیزه در میان همکاران دانست و گزارشی اجمالی از فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه تبریز در دوران کرونا با محوریت ارتباط مجازی و مدیریت سبز ارائه نمود.
شایان ذکر است؛ روابط عمومی دانشگاه تبریز در میان دانشگاههای گروه الف که شامل دانشگاههای برتر کشورهست، موفق شد در شاخص تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز مقام سوم را کسب نماید همچنین دانشگاههای صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز در این شاخص به ترتیب حائز مقام اول و دوم شدند.